شهردار: دستفروشان و وانت‌بارهای هشتگرد ساماندهی می‌شود

شهردار شهر جدید هشتگرد گفت: دست‌فروشان و وانت‌بارهای شهر جدید هشتگرد در یک زمین اختصاصی ساماندهی خواهند شد، طراحی و کاربری این زمین به شکلی خواهد بود که در ساعات شب نیز برای استفاده به عنوان پارکینگ نیز به‌کارگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن آسوبار صبح امروز (دوشنبه) در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهرداری، پلیس راهور و دیگر مسئولان این شهر که با موضوع وانت‌بارها، دست‌فروشان و صنوف شهر جدید هشتگرد در دفتر شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: دست‌فروشان و وانت‌بارها مشکلاتی همچون سد معبر و مسائل ترافیکی را برای شهر به دنبال دارند.

وی اضافه کرد: افزایش آمار تصادفات، آلودگی‌های صوتی، نازیبایی‌های بصری، منظر شهری و اعتراضات کسبه شهری می‌تواند از دیگر مسائلی باشد که توسط این قشر برای شهر ایجاد می‌شود.

شهردار شهر جدید هشتگرد تصریح کرد: در راستای اجرای تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ و تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری، ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آئین نامه اجرایی آن، ماده ۱۱ قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و دستورالعمل اجرایی آن، ماده ۸۵ قانون صنفی و آئین‌نامه اجرایی آن و به منظور ایجاد هماهنگی بین شهرداری، دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط، دستورالعمل ساماندهی دست‌فروشی توسط وزارت کشور تنظیم و لازم‌الاجرا است.

وی تصریح کرد: با این تفاسیر در راستای تخصیص و تأمین یک قطعه زمین مناسب با هدف اسکان و استقرار وانت‌بارها و دست‌فروشان شهر در دستور کار قرار خواهد گرفت، البته جانمایی این زمین با تأیید راهور و ناجا انجام خواهد شد.

آسوبار با اشاره به اینکه این زمین از سوی شرکت عمران به شهرداری تحویل خواهد شد، اضافه کرد: اجرای فراخوان جهت احداث محل استقرار وانت‌بارها و دست‌فروشان در مکان مذکور توسط شهرداری انجام می‌شود.

به گفته وی زمین یاد شده به شکلی طراحی خواهد شد تا در روز جهت استقرار وانت‌بارها و دست‌فروشان و در شب جهت پارکینگ عمومی، خدمات ارائه کند. همچنین این محل به نگهبانی، سرویس بهداشتی و غرفه با سازه‌های سبک مجهز خواهد شد.

شهردار هشتگرد با بیان اینکه نیروهای فعال در این محل باید ساکن شهر جدید هشتگرد باشند، اضافه کرد: همچنین دست‌فروشان توسط شهرداری شناسنامه‌دار خواهند شد.

کد خبر 540045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.