افزایش آمار طلاق و بد حجابی زیبنده کاشان نیست

رئیس شورای شهر کاشان از افزایش آمار طلاق و بد حجابی منطقه انتقاد کرد و خواستار فرهنگ سازی جهت پیشگیری این آسیب شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی هاشمی طاهری، امروز _یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰_ در بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر کاشان با حضور مدیر حوزه علمیه کاشان پیرامون برگزاری دوره‌های مشاوره خانواده در فرهنگسراهای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: افزایش آمار طلاق زیبنده شهر دارالمومنین نیست و بدحجابی در خانه‌های تاریخی کاشان معنی ندارد لذا متولیان فرهنگ باید به بررسی و آسیب شناسی در این زمینه بپردازند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، از برگزاری دوره‌های مشاوره خانواده حوزه علمیه کاشان در فرهنگسراهای شهرداری این شهر به منظور کاهش آمار طلاق استقبال کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم از وجود مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بیشتر استفاده و در جهت کاهش این آسیب‌ها بکوشیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ترافیکی منطقه، گفت: متأسفانه مسئولان و شهرداران قبل، از طریق شورای عالی معماری و شهرسازی تهران، بدون نظر شورای شهر مجوز ساخت و ساز برج‌های بلندمرتبه در مسیر پر ترافیک و شلوغ خیابان زیارتی تا میدان کمال الملک را گرفتند که شلوغ شدن این خیابان‌ها و افزایش بار ترافیکی آن را بدنبال داشته است.

هاشمی طاهری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر کاشان مخالف تبدیل مدارس به مرکز درمانی است، افزود: متأسفانه علیرغم مصوبه و مخالفت شورای شهر، اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان با گرفتن مجوز، خیرینی را برای تبدیل مدرسه خاوری و چندین مدرسه دیگر در منطقه پرترافیک شهر به مرکز درمانی متقاعد کرد، در حالی که نه تنها یک ریال بابت این مجوز به شهرداری کاشان پرداخت نشده بلکه بدون رضایت شهرداری و شورا نیز اقدام به این امر کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، از جانمایی احداث شهرک درمانی به منظور کاهش بار ترافیکی بافت‌های سنتی کاشان خبر داد و گفت: وجود بیش از ۲۵۰ پزشک، چندین داروخانه، بیمارستان و افزایش روز بروز مراکز خدماتی و درمانی در مرکز شهر کار درستی نیست که باید به حاشیه شهر انتقال یابد.

عفت پدرام فر، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان نیز با ابراز نگرانی از خوب نبودن وضعیت فرهنگی شهر، اظهار کرد: از حوزه علمیه کاشان به عنوان متولی اصلی فرهنگ دینی انتظار داریم، شورای اسلامی شهر را در رفع معضلات فرهنگی یاری و در ارتقا فرهنگ منطقه اقدام نماید.

پدرام فر، تمدن شهر کاشان را دینی و مذهبی دانست و تصریح کرد: امیدواریم با کمک حوزه‌های علمیه بتوانیم قدم‌های مثبتی در رفع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی منطقه برداشته و از پیامدهای منفی آن جلوگیری شود.

عضو شورای شهر کاشان در پایان از آمادگی واگذاری فرهنگسرای بانو برای برگزاری دوره‌های مشاوره‌ای حوزه علمیه کاشان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از افزایش آمار طلاق‌ها به خاطر تجارت بعضی از وکلا در گرفتن مبالغ زیاد حق الوکاله می‌باشد، خیلی خوشحال می‌شویم بتوانیم از تیم مشاوران حوزه علمیه کاشان استفاده کنیم تا هر چه زودتر شاهد کاهش آمار طلاق و بد حجابی در منطقه باشیم.

کد خبر 540006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.