معضلات آرامستان شهر بن

مسئول خدمات شهری شهرداری بن، گفت: امور مربوط به شست و شوی متوفیان در شهر دیگری انجام می‌شود.

سعید امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آرامستان شهر توسط منابع طبیعی در اختیار شهرداری به صورت استیجاری قرار گرفته و سالانه مبلغی به این دستگاه اجرایی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه آرامستان در شمال شهر و در فاصله یک هزار و ۵۰۰ متری شهر قرار دارد، افزود: اگر دستگاه‌هایی همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی حاشیه اطراف آرامستان را به طرح‌های دیگری واگذار نکنند تا حدود ۱۰ سال آتی پاسخگو خواهد بود اما به دلیل قوانین دست و پا گیر به شهرداری واگذار نشده در حالی که نیاز آیندگان است.

امانی تاکید کرد: شست و شوی متوفیان قبل از شیوع کرونا مردمی انجام می‌شد اما بعد از آن با هماهنگی شبکه بهداشت در غسالخانه شهرکرد انجام می‌شود زیرا شهر بن بیمارستان نداشته و تنها درمانگاه سرپایی دارد.

وی با اشاره به اینکه آرامستان بن اصلاً غسال و غساله ندارد، ادامه داد: غسالخانه هم در این آرامستان موجود است تنها نیارمند سنگ کاری و سرامیک است که در سال آینده با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان انجام خواهد شد؛ اگر کسی در مواردی غیر از کرونا فوت کند که نیاز به پزشک قانونی باشد به دلیل نبود این دستگاه متولی در شهر به شهرکرد منتقل می‌شود.

امانی تصریح کرد: اگر هم کسی در منزل مسکونی فوت کند توسط خودروی حمل جسد شهرداری بن به شهرکرد منتقل می‌شود؛ این خودرو در حال حاضر پاسخگوی نیاز شهر است اما باتوجه به اینکه مدل چند سال گذشته بوده سهمیه‌ای برای خودروی جدید هم ارائه نشده است که قطعاً در دو تا سه سال آینده نیاز خواهد بود.

وی اظهار کرد: قسمتی از جاده دسترسی آرامستان آسفالت بوده و برای مابقی هم زیرسازی و جدول کشی شده و آماده آسفالت است که نیازمند حدود یک هزار تن آسفالت است.

مسئول خدمات شهری شهرداری بن، گفت: یکسان سازی قبور و یکنواخت کردن آنها نیز در دستور کار است اما اعتباری برای این امر نیست همچنین آرامستان دارای سایبان نبوده و سالن انتظار هم ندارد اما نیروی حفار دارد که به صورت شرکتی با شهرداری همکاری می‌کنند.

کد خبر 539980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.