ماجرای وام بنیاد شهید و قاضی قلابی

آزار و اذیت و قتل دختر ۱۵ ساله، پاتک پلیس به بزرگترین باند سازمان یافته قاچاق دارو، عاقبت قاضی قلابی، آتش‌زدن همسرسابق به خاطر ملاقات فرزند، کشف کتیبه دوره ساسانی در یک مرغداری، مرگ پسربچه به خاطر توپ را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، پاییز سال ۹۶ بود که مأموران پلیس شهرستان مرند هنگام گشت‌زنی در اطراف شهر متوجه خودرویی شدند که کنار جاده پارک شده بود. داخل خودرو پسر جوانی به چشم می‌خورد که ظاهراً در خواب بود اما وقتی مأموران سراغ وی رفتند، معلوم شد که او بیهوش شده است.

ماجرا کاملاً مرموز بود و لحظاتی بعد با پیدا شدن یک کیف زنانه در صندوق عقب ماشین مرموزتر نیز شد؛ چرا که مدارک هویتی داخل کیف نشان می‌داد که متعلق به دختری ۱۵ ساله به نام میناست که از حدود سه هفته قبل گم شده بود. در این شرایط مأموران منتظر ماندند تا پس از به هوش آمدن پسر جوان به تحقیق از او بپردازند.

ساعاتی بعد و پس از به‌هوش آمدن پسر جوان راز هولناکی فاش شد. او گفت: من تنها زندگی می‌کنم و مینا در مدتی که ناپدید شده بود با من زندگی می‌کرد و به او علاقه داشتم. شب قبل یکی از دوستانم به نام رسول من و مینا را به صرف شام به خانه‌اش دعوت کرد. ما هم به آنجا رفتیم و به محض ورود، نوشیدنی تعارف کرد اما پس از نوشیدن آن، من و مینا دچار سرگیجه شدیم.

وی ادامه داد: پس از آن فقط متوجه شدم که رسول قصد دارد به زور مینا را مورد آزار و اذیت قرار دهد و از هوش رفتم. وقتی چشمانم را باز کردم، مأموران بالای سرم بودند و نمی‌دانم که چه بلایی بر سر مینا آمده است.

با اظهارات مرد جوان که محمود نام دارد تحقیقات برای دستگیری رسول آغاز و این مرد دستگیر شد. او گرچه در بازجویی‌های اولیه مدعی بود که همه ادعاهای پسر جوان دروغ است و وی از سرنوشت مینا خبر ندارد اما در ادامه راز قتل دختر ۱۵ ساله را فاش کرد.

رسول اظهار کرد: محمود را از قبل می‌شناختم و با او دوست بودم. او تنها زندگی می‌کرد و گاهی معامله دلار انجام می‌داد. روز قبل از حادثه، وقتی به خانه او رفته بودم، متوجه شدم که مقدار زیادی دلار در خانه دارد و برای همین تصمیم به سرقت آنها گرفتم. برای این کار ابتدا مقداری داروهای خواب‌آور تهیه و داخل آبمیوه حل کردم.

وی افزود: بعد محمود و دختر موردعلاقه‌اش را به صرف شام به خانه‌ام دعوت کردم. وقتی رسیدند، لیوان‌های آبمیوه را به آنها دادم که پس از خوردن آنها، نیمه بیهوش شدند. بعد هر دو را سوار ماشین محمود کردم و به خانه او رفتیم. در آنجا دلارها را سرقت کردم اما پس از سرقت وسوسه‌های شیطانی به سراغم آمد و مینا را مورد آزار و اذیت قرار دادم. او نیمه‌بیهوش بود و متوجه ماجرا شد و برای همین تصمیم گرفتم وی را به قتل برسانم.

متهم ادامه دارد: محمود و مینا را سوار ماشین کردم و راهی کوهی در اطراف شهر شدیم. در آنجا دختر نوجوان را از ماشین پیاده کردم و با ضربه سنگ به قتل رساندم و بعد جسدش را از کوه به پایین پرت کردم. سپس محمود را داخل ماشین در حالی که بیهوش بود تنها گذاشتم تا وقتی پلیس رسید، تصور کنند که او مینا را به قتل رسانده است.

با اعترافات هولناک متهم و پیدا شدن جسد بی‌جان دختر گمشده، پرونده وی تکمیل و به دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی فرستاده شد. چند روز پیش متهم ۴۴ ساله در دادگاه محاکمه شد و با توجه به شواهد و مدارک موجود در پرونده، قضات دادگاه حکم به قصاص او دادند.

پاتک پلیس به بزرگترین باند سازمان یافته قاچاق دارو

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای یک باند سازمان یافته قاچاق، قصد انتقال غیرقانونی یک محموله بزرگ دارویی از تهران به شهر زاهدان و سپس خروج غیرقانونی آنها از مرزهای شرقی، به خارج از کشور را دارند.

وی افزود: در این رابطه مأموران با رصد و کنترل نامحسوس تحرکات اعضای این باند، سرانجام روز گذشته قاچاقچیان را که به وسیله یک دستگاه کامیون در حال انتقال محوله دارویی به یکی از انبارهای حومه شهر زاهدان بودند مشاهده و آنها را متوقف کردند. در بازرسی از کامیون توقیفی بیش از ۲۷۰ هزار قلم انواع اقلام داروی قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع کشف شد. ارزش اقلام دارویی کشف شده برابر اعلام نظر کارشناسان سازمان غذا و دارو بیش از شش میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری سه فرد متخلف در این رابطه و معرفی آنها به مراجع قضائی با بیان اینکه پدیده قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور است، بر عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده شوم تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند.

عاقبت قاضی قلابی

حجت‌الاسلام والمسلمین غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به شناسایی و دستگیری این متهم پس از شکایات متعدد و رصد اطلاعاتی ضابطین حفاظت اطلاعات، اظهار کرد: با وصول شکایات مردمی و بازداشت متهم، تکمیل تحقیقات و بازجویی از متهم و رسیدگی به شکایات در دستور کار کارکنان حفاظت و شعبه ۱۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قم قرار گرفت و دستور قضائی انتشار چهره متهم در رسانه‌ها برای شناسایی دیگر شاکیان صادر شد.

وی در تشریح اقدامات متقلبانه متهم، گفت: متهم با معرفی خود به عنوان قاضی دادگاه و استفاده از کارت جعلی قوه قضائیه و با مانور متقلبانه و دادن وعده‌های واهی دریافت وام از بنیاد شهید اقدام به اغفال و فریب شاکیان و اخذ مدارک هویتی و چک و سفته از شکات می‌کرد و مدعی بود که باید در ابتدا مبلغی به حساب وی واریز کنند تا بتوانند وام را دریافت کنند و از این طریق مبالغ متعددی را از ۱۴ نفر از شکات دریافت کرده‌است.

دادستان عمومی و انقلاب قم رد مال مبالغ کلاهبرداری شده به شاکیان، پرداخت جزای نقدی به میزان مبلغ کلاهبرداری شده در حق دولت، تحمل ۱۰ سال حبس و انفصال از خدمات دولتی را از مجازات‌های مندرج در حکم صادره دادگاه برای این متهم برشمرد.

دادستان عمومی و انقلاب قم بر ضرورت هوشیاری شهروندان در زمینه جعل عناوین مقامات و مشاغل دولتی و سوءاستفاده از باورها و احساسات مذهبی افراد تأکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را برای پیگیری‌های قضائی به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قم به شماره ۱۵۸۰ گزارش کنند.

آتش‌زدن همسر سابق به خاطر ملاقات فرزند

پنجشنبه گذشته؛ صدای فریاد «سوختم، سوختم» زنی جوان از پارکینگ ساختمانی در خیابان امام خمینی (ره) تهران به گوش رسید. همسایه‌ها به‌دنبال صدا خود را به پارکینگ رسانده و با زن همسایه در حالی مواجه شدند که در میان شعله‌های آتش در حال سوختن بود و کمک می‌خواست.

آنها بلافاصله برای اطفای حریق وارد عمل شده و از سویی با اورژانس و آتش‌نشانی نیز تماس گرفتند. با حضور مأموران کلانتری ۱۰۸ نواب، آنها با زن جوانی که دچار سوختگی شده و مردی که در چند قدمی او ایستاده بود، مواجه شدند و بلافاصله مرد جوان را بازداشت کردند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که زن و مرد جوان مدتی قبل به خاطر اختلافات خانوادگی از هم جدا شده‌اند. روز حادثه او به سراغ همسر سابقش رفت اما با هم درگیری لفظی پیدا کردند. مرد جوان از همسرش شکایت داشت که چرا به او اجازه نمی‌دهد فرزند هشت ساله‌شان را بعد از جدایی ملاقات کند.

همین موضوع باعث شد که اختلاف آنها بالا بگیرد و در نهایت مرد عصبانی بطری بنزینی که به همراه داشته را روی همسرش ریخت و او را آتش زد. زن جوان برای درمان به بیمارستان منتقل شد و عامل این آتش‌سوزی به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد.

کشف کتیبه دوره ساسانی در یک مرغداری

حمید فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید اظهار کرد: در دامنه کوه مهر و در مجاورت مجموعه جهانی تخت جمشید، چهار کتیبه مربوط به اواخر دوره ساسانی وجود داشت که سال‌ها پیش یکی از آنها موسوم به کتیبه فرخزاد، به سرقت رفت. با تلاش یگان حفاظت تخت جمشید این کتیبه در یک مرغداری نزدیکی کوه رحمت مجموعه تخت جمشید پیدا شد.

وی افزود: این سنگ توسط سوداگران گنج به دو نیم تقسیم شده ولی خود کتیبه تقریباً سالم مانده است. در این باره پرونده‌ای تشکیل شده و متخلفین تحت تعقیب هستند.

مرگ پسربچه به خاطر توپ

ظهر جمعه ۱۲ آذر، صدای مهیبی در یکی از کوچه‌های خیابان نواب به گوش رسید. ساکنان محل با شنیدن صدا خود را بلافاصله به کوچه رساندند و با صحنه تلخی مواجه شدند.

کودکی پنج ساله غرق در خون روی زمین افتاده بود و در چند قدمی او هم توپی قرار داشت. یکی از اهالی با دیدن این صحنه شروع به فریاد زدن کرد و کمک خواست تا پسر را نجات دهند.

با تماس مردمی، امدادگران اورژانس راهی محل شدند اما پسر پنج ساله در همان لحظات اولیه تسلیم مرگ شده بود. با مرگ پسرک موضوع به بازپرس محمد شعبانی اعلام شد و به دستور بازپرس جنایی تحقیقات در این رابطه ادامه یافت.

در بررسی‌های صورت گرفته، مادر کودک به تیم جنایی گفت: ساکن طبقه چهارم هستم، لحظاتی قبل از این اتفاق همسایه طبقه پایین زنگ خانه‌مان را به صدا درآورد و از من خواست در نصب پرده به او کمک کنم. پسرم در حال بازی با توپش بود و او را داخل خانه تنها گذاشتم و برای کمک به زن همسایه رفتم. لحظاتی بعد صدای وحشتناک سقوط را شنیدم که به همراه زن همسایه به کوچه آمدیم و کودکم را خونین روی زمین دیدم.

در ادامه بررسی‌های صورت گرفته از سوی تیم تحقیق، مشخص شد توپ پسر پنج ساله هنگام بازی از پنجره به بیرون پرت شده و کودک به‌دنبال توپ، از پنجره به پایین نگاه می‌اندازد که ناگهان تعادلش را از دست داده و از طبقه چهارم به پایین سقوط می‌کند. به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

کد خبر 539962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.