کاشت ۲۹ هزار نشا گل‌های فصلی در لاهیجان

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان گفت: از ابتدای شروع فصل پاییز تاکنون، ۲۹ هزار نشا انواع گل‌های فصلی در فضای سبز این شهر کاشته شده است.

مهران دوستدار صنایع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از مهرماه سال جاری تاکنون، ۲۵ هزار نشا انواع گل فصلی شامل همیشه بهار، مینا، بنفشه، میخک و میمونی در خزانه شهرداری تولید و چهار هزار نشا گل کلم و داوودی خریداری و در فضای سبز شهری لاهیجان کاشته شده است و این اقدام تا اسفندماه همچنان ادامه خواهد داشت‌.

وی افزود: خزانه شهرداری لاهیجان به طول ۱۸ متر و عرض یک متر با ۱۲ لاین در میدان ابریشم، جنب کمپ مسافرتی شهرداری قرار دارد و گل‌های مورد نیاز شهرداری در این گلخانه تولید می‌شود.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان با بیان اینکه فضای سبز شهری لاهیجان ۶۷.۵ هکتار وسعت دارد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر، میزان کاشت گل‌های فصلی در سطح فضای سبز شهری لاهیجان بسیار زیاد بوده است. قیمت گل‌های فصلی چند برابر افزایش یافته و منابع مالی شهرداری نیز محدود است لذا واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اقدام به اجرای طرح‌های تلفیقی همراه با کاشت گل و اجرای تکه‌هایی از سنگ‌های رنگی در فضای سبز این شهر کرده است.

وی با بیان اینکه سنگ‌ها در گلخانه شهرداری به صورت متنوع رنگ آمیزی می‌شود و در سال جاری اولین طرح تلفیقی از گل‌های زینتی و سنگ‌های رنگی در میدان سپاه اجرا شده است، افزود: به مناسبت هفته بسیج دو طرح زیبا از پرچم ایران و گل لاله با تلفیقی از گل‌های فصلی و تکه‌هایی از سنگ‌های رنگی در میادین بسیج اجرا شده است و در ادامه کار نیز طرح پرچم ایران در میدان عاقلیه اجرا خواهد شد.

دوستدار افزود: از ۲۰ تا ۳۰ آبان‌ماه سال جاری شهرداری لاهیجان با ۹ کارگر واحد فضای سبز، به صورت روزانه کار تنظیف، پیرایش و ترمیم فضای سبز حاشیه و دور استخر این شهر را اجرا کرده است.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یک‌صد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 539930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.