حمایت شورای شهر از اجرای طرح «شهر بدون کارتن‌خواب»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عملیات جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها توسط شهرداری و سایر دستگاه‌ها با بودجه‌ای فراتر از تعهد قانونی شهرداری برای نگهداری بیش از ۱۵۰ کارتن‌خواب‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت آلودگی هوا در بیستمین جلسه علنی شورا میزبان مدیرکل محیط زیست استان بوده و سوالات جدی و مطالبات مردم از جانب منتخبان شهروندان مطرح شد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده از سوی مدیر کل محیط زیست استان اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر، ۴۷۰ صنعت آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد و ۸۰ درصد صنایع آلاینده در هفت درصد از مساحت شهر متمرکز شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تنها ۱۰ درصد مساحت شهر اصفهان را فضای سبز تشکیل داده که به علت کمبود آب در معرض خشکی قرار گرفته است، ادامه داد: منتخبان مردم در شورای شهر درخواست داشتند که شهرداری و سایر دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود عمل کنند تا بتوانیم در راستای حفظ و نگهداری ریه‌های شهر، حمل و نقل و ترافیک گام‌های بیشتری برداریم.

صالحی خاطرنشان کرد: تصویب ۶۵۰ میلیارد وام و اوراق برای بهسازی و تکمیل مترو، اتوبوس و رینگ چهارم از جمله اقدامات این دوره از شورا در زمینه کاهش آلودگی هوا انجام شده است.

وی با بیان اینکه به مناسبت روز جهانی معلولان میزبان تعدادی از این افراد شاغل در شهرداری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر بودیم که به صورت نمادین مورد تجلیل قرار گرفتند، تصریح کرد: در جلسه امروز تصویب وام هفت و نیم میلیاردی جهت پرداخت چند پروژه شهری در قالب مشارکت مدنی انجام شد و طرح تمدید پروانه ساختمانی به علت شیوع ویروس کرونا و تملک یک گاراژ در خیابان شهید بهشتی برای کاربری پارکینگ به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دو مورد آزادسازی و تملک در خیابان ارغوانیه و رباط دوم امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید، افزود: نطق‌ها و تذکرات شورا عمدتاً در رابطه با محیط زیست و مسئله آب و مطالبه‌گری و درخواست هم‌افزایی دستگاه‌ها در این حوزه بود.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به وعده شهردار و شورا به مردم اصفهان در خصوص تلاش برای داشتن پاییز و زمستانی بدون کارتن‌خواب در سطح شهر اصفهان، علی‌رغم اینکه تنها مدیریت شهری وظیفه جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها را بر عهده ندارد و سایر دستگاه‌ها در این باره نیز مسئول هستند، اما شهرداری بالتبع مسئولیت اجتماعی و وعده داده شده به مردم در یک ماه گذشته با توجه به کاهش دمای هوا، جمع‌آوری چند روزه افراد کارتن‌خواب و نگهداری از آنها را انجام داد.

وی افزود: در این راستا در یک عملیات جدی با تعامل سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه صاحب‌الزمان (عج) امروز شهرداری با بودجه‌ای فراتر از تعهد قانونی خود برای پنج ماه نگهداری بیش از ۱۵۰ کارتن خواب را از ساعت پنج صبح امروز آغاز کرد و تا ساعت هشت صبح بیش از ۱۰۰ نفر کارتن‌خواب از سطح شهر جمع‌آوری شدند، این افراد پس از غربالگری به مرکز مورد نظر انتقال داده می‌شوند.

کد خبر 539921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.