لزوم همکاری دهیاری‌ها با شهرداری برای ساماندهی سگ‌های ولگرد

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد از استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رفت‌ و روب این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجید شادکام با بیان اینکه در حال حاضر برای رُفت و روب شهر بجنورد با کمبود شدید نیروی پاکبان مواجه هستیم، اظهار کرد: هم اکنون تعداد نیروهای پاکبان شهرداری بجنورد ۹۰ نفر است و خیابان و معابر این شهر با این تعداد نیروی اندک پاکسازی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر برای رفع کمبود نیرو از ظرفیت نیروهای فضای سبز استفاده خواهیم کرد تا به کمک پاکبانها بیایند و رُفت و روب در تمامی مناطق شهر صورت گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد اضافه کرد: اما برای حل این مشکل پیشنهاد شده تا در بودجه ۱۴۰۰ اعتباری در نظر گرفته شود که از توان بخش خصوصی برای پاکسازی شهر استفاده شود.

شادکام به پرسه زدن سگ‌های ولگرد در شهر بجنورد به خصوص در ساعت‌های انتهایی شب و ابتدای صبح اشاره و خاطرنشان کرد: شهر بجنورد از لحاظ موقعیت جغرافیایی به گونه‌ای است که روستاها و باغات در فاصله خیلی نزدیک به این شهر قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در فصل پاییز و زمستان که سرکشی مالکان به باغ‌های آنها کمتر می‌شود شاهد پرسه زنی سگ‌های بیشتری در داخل شهر هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد تاکید کرد: پیگیری‌هایی انجام شده تا فرمانداری با دهیاری‌ها جلساتی برگزار کنند و آنها را در ساماندهی این سگ‌ها دخیل کنند چراکه بیشتر سگ‌هایی که در داخل شهر بجنورد پرسه زنی می‌کنند از روستاهای نزدیک وارد شهر می‌شوند.

شادکام گفت: البته هم اکنون دو پیمانکار در موضوع جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد در شهر بجنورد مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 539918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.