مکاتبات در خصوص بیمه رانندگان تاکسی هنوز به نتیجه نرسیده است

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: موضوع بیمه رانندگان تاکسی، کشوری است و مکاتبات آن هنوز به نتیجه نرسیده است.

امیر عطایی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع بیمه رانندگان تاکسی در سطح کشور مطرح است و تنها مربوط به حوزه استان البرز نیست.

وی افزود: مکاتباتی در حوزه اتحادیه تاکسیرانی کشور و بیمه تأمین اجتماعی صورت گرفته است که منتظر نتیجه هستیم؛ رویکرد جدید سازمان پیگیری موضوع از طریق بیمه و استانداری است؛ اما با کلانشهرهای دیگر هم صحبت‌هایی داشتیم تا شاید بتوانیم در حوزه کلانشهرها مشکل را رفع کنیم.

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری کرج در خصوص بخشودگی عوارض سالیانه تاکسی در شرایط کرونایی، تصریح کرد: بخشودگی عوارض در شرایط کرونایی در مصوبه شورای پنجم منوط به تأیید ستاد کرونای استان شده بود که متأسفانه در ستاد کرونا تأیید نشد و به همین دلیل مصوبه بخشودگی عوارض تاکسی‌ها به اجرا نرسید.

عطایی‌نیا در خصوص خرید اقساطی تاکسی و تعویض تاکسی‌های فرسوده خاطرنشان کرد: اختیار این امر در حوزه سازمان حمل و نقل نبوده و کشوری است که تاکنون تسهیلاتی در این خصوص به ما ابلاغ نشده و در حال حاضر فقط سایت نقدی تاکسی‌ها باز است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون تعداد زیادی از تاکسی فرسوده با همکاری شهرداری کرج نوسازی شده است؛ اظهار کرد: شهرداری بر اساس منابع موجود تعداد محدودی وام به تاکسی‌های فرسوده اختصاص داد که اگر تاکسی داران مابقی مبلغ را تأمین کنند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری کرج گفت: تعداد تاکسی‌های فرسوده کرج بسیار زیاد است و برای نوسازی ناوگان سایت، باید تسهیلات کم‌بهره مهیا شود تا تاکسی‌داران بتوانند تاکسی‌ها را به احسن تبدیل کنند.

عطایی‌نیا در خصوص نقل و انتقال تاکسی یادآور شد: انتقال سند تاکسی دارای ضوابط خاصی است و مطابق آئین‌نامه تاکسیرانی چهار درصد قیمت تمام شده خودرو بابت مبلغ نقل و انتقال توسط سازمان اخذ می‌شود که این مبلغ با توجه به مدل و قدمت تاکسی متفاوت است.

وی با بیان اینکه تاکسی‌داران مسافربرهای شخصی را به عنوان رقیب خود می‌دانند گفت: اخذ جریمه و جلوگیری از سوار کردن مسافر در کنار خطوط تاکسی باید در حوزه راهور صورت بگیرد که این موضوع بارها از پلیس راهور درخواست شده است ضمن اینکه دوربین‌های کنترل ترافیک راهور هم این موضوع را رصد می‌کند.

کد خبر 539877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.