ایجاد سامانه پایش درگذشتگان در خرم‌آباد

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد گفت: سامانه جامع آمار، اطلاعات و پایش مربوط به درگذشتگان در سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد ایجاد می‌شود.

علی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برقراری ارتباط با پزشکی قانونی و ثبت احوال در گذشته به شکل سنتی انجام می‌شد که یکی از دغدغه‌های امروز ما ایجاد این سامانه و در اولویت قرار دادن آن در برنامه‌ریزی‌های آتی سازمان است.

وی افزود: در چارچوب قانون و وظایف شهرداری‌ها، ایجاد سایت آرامستان‌ها، توسعه و تجهیز آن‌ها و انجام مراحل تغسیل، تکفین و تدفین درگذشتگان با رعایت مسائل شرعی و بهداشتی و نظارت بر فرآیند انجام مراحل مذکور از اهم وظایف سازمان آرامستان‌ها به شمار می‌رود.

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد: سازمان آرامستان‌ها در تمام مکان‌های تدفین مطابق با ضوابط و مقررات تعیین شده نهایت همکاری را با دستگاه‌های ذی‌ربط از قبیل پزشکی قانونی، ثبت احوال، شبکه بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، مراکز امدادی، انتظامی و امنیتی دارد.

بابایی با اشاره به این‌که اقدامات زیادی می‌توان در سطح آرامستان‌ها انجام داد؛ به ارائه آموزش شهروندی با هدف ارتقای آگاهی عمومی تاکید و اظهار کرد: بسترسازی لازم به منظور جلب مشارکت‌های عمومی با استفاده از ظرفیت‌های شورای اسلامی شهر و گسترش و توسعه ارتباطات زمینه را برای بهره‌گیری از توان و ظرفیت واقفین، خیرین، تشکلات تخصصی و حرفه‌ای، شرکت‌های تعاونی و خصوصی خرید خدمات، سرمایه‌گذاری و مشارکت و واگذاری مدیریت واحدهای تحت مالکیت فراهم کرده است و خدمت‌رسانی به مردم را مطلوب‌تر خواهد کرد.

وی با اشاره به کمبود زمین و تراکم بیش از حد قبور، موضوع توسعه فضای آرامستان اصلی خرم‌آباد را یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: اراضی چندانی برای آرامستان‌ها باقی نمانده است به دنبال این هستیم که در قسمت بالادستی آرامستان صالحین به سمت کشتارگاه با توجه به این‌که در طرح جامع قبلی نیز تمامی آن اراضی به عنوان طرح توسعه این آرامستان در نظر گرفته شده‌اند با توافقات نهایی فضای مذکور را به صالحین ملحق کنیم، بدیهی است اگر این اقدام مهم انجام شود تا ۱۰ سال آینده مشکلی برای تأمین زمین نخواهیم داشت و بحث احداث سایت جدید آرامستان شهر نیز که معارضین زیادی دارد منتفی خواهد شد.

کد خبر 539866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.