احتمال مبتلا شدن دوباره به ویروس اومیکرون چقدر است؟

نتایج بررسی‎‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بروز عفونت مجدد با گونه اومیکرون سه برابر بیشتر از گونه‌های دیگر ویروس کرونا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آفریقایی به منظور بررسی احتمال مبتلا شدن مجدد به بیماری کووید -۱۹ به دلیل آلوده شدن به گونه اومیکرون مطالعه جدید انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف ۲.۸ میلیون فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که بین مارس ۲۰۲۰ تا ۲۷ نوامبر سال جاری بیمار شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. از این میان ۳۵ هزار و ۶۷۰ مورد مشکوک به عفونت مجدد بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه اومیکرون قادر است مصونیت ایجاد شده ناشی از عفونت قبلی را خنثی کند و باعث بیمار شدن مجدد فرد شود؛ به نظر می‌رسد که احتمال عفونت مجدد با سویه اومیکرون سه برابر بیشتر از دیگر گونه‌های ویروس کرونا است. هدف از انجام مطالعاتی از این قبیل تعیین میزان فرار ایمنی گونه اومیکرون از ایمنی طبیعی و ناشی از دریافت واکسن و ارزیابی قدرت انتقال آن است.

نتایج مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا قادر است ایمنی طبیعی ناشی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، اما میزان دقیق آن مشخص نشده است و محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این گونه جدید می‌تواند به طور کامل از ایمنی طبیعی فرار کند یا خیر؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا به سرعت در آفریقا در حال گسترش است، به طوری که آمار مبتلایان به این گونه بیش از ۱۱ هزار نفر شده است؛ در حالی که دو هفته پیش این آمار ۵۸۵ نفر بود.

کد خبر 539863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.