میزان شیوع کرونای اومیکرون در انگلستان در حال افزایش است

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا در انگلستان به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد که گونه اومیکرون ویروس کرونا در انگلستان در حال افزایش است، به طوری که تعداد مبتلایان به این گونه جدید به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده است و ۷۵ نفر آن‌ها فقط طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند. مقامات بهداشتی بریتانیا اعلام کردند که مبتلایان به گونه اومیکرون ویروس کرونا در چند منطقه از جمله اسکاتلند واقع در شمال انگلستان و شهر لندن شناسایی شده‌اند.

قبل از این که مرزهای بریتانیا بر پروازهای ورودی کشورهای واقع در جنوب آفریقا بسته شود، روزانه تقریباً ۴۰۰ مسافر از آفریقای جنوبی وارد بریتانیا می‌شد؛ بنابراین احتمالاً تعداد مبتلایان به گونه جدید ویروس کرونا در این کشور بسیار بالا است. پژوهشگران معتقدند از آنجایی که گونه اومیکرون ویروس کرونا دارای ۳۲ جهش است، احتمالاً سرعت انتقال و ابتلای آن نیز بالا است؛ البته لازم است در این زمینه مطالعات و بررسی‌های لازم انجام شود.

بریتانیا پس از کشورهای پرجمعیت ایالات متحده آمریکا، هند و برزیل چهارمین کشور به دلیل بیشترین تعداد مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است. بنابراین متخصصان در این کشور نگران شیوع گسترده و غیر قابل کنترل گونه اومیکرون ویروس کرونا هستند. بریتانیا نخستین کشوری بود که پس از شناسایی گونه اومیکرون در آفریقای جنوبی مرزهای خود را به روی مسافران این کشور بست. شیوع گونه جدید ویروس کرونا باعث شده است که مقامات دولت بریتانیا محدودیت‌های کرونایی را دوباره آغاز کنند و قوانینی را اجرا کنند.

کد خبر 539854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.