دو پارک محله ای دهه فجر در آستارا افتتاح می شود

سرپرست شهرداری بندرآستارا از افتتاح دو پارک محله ای در این شهر، در دهه فجر سال جاری خبر داد.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهری و امکانات رفاهی برای استراحت شهروندان، طراحی و عملیات احداث پارک محله‌ای در میدان زکات به متراژ ۷۰۰ متر مربع در اواخر سال گذشته آغاز شد و آبان‌ماه سال جاری به اتمام رسید.

وی افزود: در این پارک محله‌ای، جدول کاری، پازل کاری، فضای سبز، مبلمان و تأسیسات روشنایی انجام شده و برای آن مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه صرف شده است.

سرپرست شهرداری آستارا ادامه داد: احداث پارک شهید نثاریان در ضلع شمالی خیابان اسکله، در شهریورماه سال جاری آغاز شده است و در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در این پارک محله‌ای جدول کاری، پازل کاری و فضای سبز انجام شده است و در ادامه تأسیسات روشنایی، نیمکت و سطل‌های زباله نصب می‌شود و در دو محوطه بزرگ پارک نصب چمن مصنوعی و لوازم بازی برای کودکان در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: همزمان با احداث پارک محله شهید نثاریان، به منظور روان سازی ترافیک شهری و پیشگیری از حوادث رانندگی، اصلاح هندسی تقاطع بلوار اسکله در مقابل این پارک انجام شده است.

نوپور گفت: برای احداث پارک شهید نثاریان مبلغی معادل چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده است و هر دو پارک محله‌ای در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا در حاضر با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 539827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.