کشف گونه جدیدی از دایناسورها در شیلی

گروهی از دانشمندان گونه‌ای از دایناسورهای به اندازه سگ که دارای یک دم عجیب و غریب بودند را کشف کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان با بررسی فسیل‌های یافت شده در شیلی گونه‌ای از دایناسورهای به اندازه سگ که دم آن‌ها به شکل هفت جفت تیغه کنار هم قرار گرفته شده است را کشف کردند. به نظر می‌رسد که گونه جدید کشف شده از آنکیلوسورها باشد، آنکیلوسورها خانواده‌ای از دایناسورها هستند که به دلیل زره سنگینشان شناخته می‌شوند؛ البته دم گونه جدید کشف شده بسیار متفاوت از یک انکیلوسور است، دم عجیب این نوع دایناسور مستقل از سایر آنکیلوسورها تکامل یافته است.

انکیلوسورهای اولیه هیچ دمی شبیه به گونه کشف شده جدید نداشتند و با گذر زمان از طریق تکامل مهره‌های سفت شده دم عجیب و غریب تشکیل شده است. به گفته دانشمندان، دم دایناسور جدید کشف شده شبیه به گونه گلیپتودونت است و نشان دهنده تکامل سلاح‌های دم استخوانی است که چندین بار در انکیلوسورها تکامل یافته‌اند.

کشف گونه جدیدی از دایناسورها در شیلی

دایناسور جدید کشف شده که محققان آن را Stegouros elengassen نامیده است؛ سرنخ‌های جدیدی در مورد این نوع خاص دایناسورها ارائه می‌دهد. استگوروس تقریباً ۶ فوت طول داشت و دارای سر نسبتاً بزرگ، اندام باریک و دم کوتاه عجیب غریب است. علاوه بر این، دم این دایناسورها با هفت جفت استئودرم صاف و استخوانی یک ساختار واحد را شامل می‌شود و ویژگی‌های ظاهری این گونه از دیناسورها را تشکیل می‌دهند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

کد خبر 539812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.