احتمال بروز بیماری کووید-۱۹ در میان افرادی با گروه خونی خاص

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افراد با گروه‌های خونی A ،B و +Rh بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کووید -۱۹ یک بیماری عفونی دستگاه تنفس فوقانی است که افراد در هر گروه سنی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما برخی افراد بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به این بیماری قرار دارند. علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری قلبی، بیماری ریوی، دیابت یا نقص ایمنی مبتلا هستند، شدیدتر است. علاوه بر این، نتایج بعضی از مطالعات نشان می‌دهد که افرادی با گروه‌های خونی خاص نیز بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند.

افراد با کدام گروه خونی بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افراد با گروه‌های خونی A ،B و +Rh بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند، در حالی که احتمال بروز این بیماری در میان افرادی با گروه‌های خونی O ،AB و -Rh کمتر است. محققان در این مطالعه دو هزار و ۵۸۶ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که بین آوریل ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۰ به این بیماری مبتلا شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. فروانی افراد مبتلا به گروه‌های خونی A ،B ،O و AB به ترتیب ۲۹.۹۳، ۴۱.۸۰، ۲۱.۱۹ و ۷.۹۸ درصد بود، همچنین، ۹۸.۰۷ درصد از بیماران دارای +Rh بودند. نتایج مطالعه دیگری که در مجله Frontiers in Cellular and Infection Microbiology منتشر شده است، حاکی از این است که مردانی با گروه خونی B بیشتر از زنانی با همین گروه خونی در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند.

آیا ارتباطی بین گروه خونی و شدت بیماری و میزان مرگ و میر ناشی از آن وجود دارد؟

با وجود اینکه مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین گروه خونی و خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ وجود دارد، اما اطلاعاتی در مورد ارتباط بین گروه خونی و شدت بیماری و میزان مرگ و میر ناشی از آن در دسترس نیست. همچنین، محققان به این نتیجه رسیدند که مدت زمان بهبود بیماری در میان افرادی با گروه خونی A و +Rh طولانی‌تر است، در حالی که افرادی با گروه‌های خونی O و -Rh سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند. مطالعات انجام شده پیشین نیز نشان می‌دهد که افرادی با گروه خونی A بیشتر از دیگران مستعد ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ هستند.

آیا عوامل دیگر نیز بر ارتباط بین گروه‌های خونی و احتمال بروز بیماری کووید -۱۹ تأثیرگذار است؟

کرونا یک ویروس جدید است و جنبه‌های متنوع و زیادی در مورد آن وجود دارد که هنوز ناشناخته و نامشخص باقی مانده است، بنابراین محققان همواره در حال بررسی عوامل تأثیرگذار بر بیماری کووید -۱۹ هستند. برای نمونه، مطالعات زیادی در زمینه ارتباط بین گروه خونی و خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ انجام شده است، البته ممکن است عوامل دیگر نیز در این زمینه تأثیرگذار باشد. لازم است مطالعات بیشتر و دقیق‌تری در این زمینه انجام شود تا ارتباط بین گروه خونی و خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ مشخص شود.

کد خبر 539810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.