ذوب آهن_ مس رفسنجان/ فرصت انتقام از شب کابوس وار!

شاگردان تارتار در هفته هشتم لیگ بیست و یکم، میزبان مس رفسنجان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و مس رفسنجان امروز از ساعت ۱۵ در چارچوب هفته هشتم از بیست و یکمین دوره لیگ برتر در ورزشگاه فولادشهر با یکدیگر دیدار خواهند کرد. این دو تیم در شرایطی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که ذوب‌آهن اصفهان در هفته گذشته رقابت‌ها برابر آلومینیوم اراک در خانه حریف به تساوی رسید و توانست با امتیاز از اراک بازگردد. در طرف دیگر مسابقه تیم مس رفسنجان با محمد ربیعی توانست در دیدار گذشته خود برابر تیم تازه وارد هوادار به پیروزی رسیده و سه امتیاز خانگی را کسب کند.

وضعیت دو تیم

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در حال حاضر با ۱۰ امتیاز در رتبه نهم جدول رده‌بندی مسابقات لیگ‌برتر فوتبال ایران قرار دارد. مهدی تارتار و شاگردانش این فصل از بازی‌ها لیگ را خوب شروع کرده‌اند و تا به اینجای کار امتیازات لازم را گرفته‌اند. آن‌ها در آخرین بازی خود در هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف آلومینیوم اراک رفتند و با عملکرد خوب خود توانستند با یک امتیاز اراک را ترک کنند. حال آن‌ها در این هفته با مس رفسنجانی دیدار می‌کنند که به نوعی، تیمی شبیه به خودشان است. قطعاً نبرد زیبایی را در فولادشهر میان دو تیم صنعتی شاهد خواهیم بود.

در سوی مقابل تیم مس رفسنجان قرار دارد. مس فصل را با نتایج خوب و مورد انتظار شروع کرد و توانست برابر دیگر حریفان عملکرد رضایت بخشی داشته باشد. شاگردان محمد ربیعی اکنون با ۱۱ امتیاز تیم هفتم جدول رده‌بندی هستند. مس رفسنجان با سه برد، دو تساوی و دو باخت در میانه جدول جا خوش کرده و نشان داده است هرگز تیم دست و پا بسته‌ای نیست. آن‌ها قطعاً نمی‌خواهند در دیدار امروز امتیازی به حریف اصفهانی بدهند و باید دید چه نتیجه‌ای را کسب خواهند کرد.

ذوب آهن_ مس رفسنجان/ فرصت انتقام از شب کابوس وار!

ذوب آهن_ مس رفسنجان؛ خاطره‌ای از پایان کابوس لیگ بیستم

دو تیم ذوب‌آهن و مس رفسنجان در هفته پایانی لیگ گذشته به مصاف یکدیگر رفتند و در حالی که ذوبی‌ها به سه امتیاز آن دیدار نیاز مبرمی داشتند اما بازی را به حریف واگذار کردند و تنها به لطف دیگر نتایج و تفاضل گل بیشتر نسبت به سایپا در لیگ برتر ماندنی شدند. پس از سوت پایان بازی و اعلام پایان دیدار از سوی داور، بازیکنان و کادر سبزپوشان متوجه شدند که به دلیل کسب نتیجه چهار بر یک تراکتور برابر سایپا که کاملاً هم دور از انتظار بود آن‌ها جواز حضور در لیگ بیست و یکم را کسب کرده‌اند تا آن شب پایان کابوس لیگ بیستم برای ذوبی‌ها باشد. ذوب‌آهن در این فصل از این رو به آن رو شده است و می‌تواند انتقام آن شکست را بگیرد و به نوعی کسب سه امتیاز مرهمی باشد بر دردهای گذشته‌اش.

ذوب آهن و کار سخت امتیازگیری از حریف

ذوب‌آهن برابر حریف کار سختی پیش رو دارد و مقابل مس محکوم به برد است. سبزپوشان اصفهانی از دو دیدار آخر خود در لیگ برتر تنها یک امتیاز به دست آورده‌اند و برای خاتمه دادن به روند ناکامی‌های اخیر و بازگشت به شرایط خوب‌شان محتاج پیروزی هستند. سبزپوشان اصفهانی در این دیدار باید مقابل تیمی به میدان بروند که در چهار بازی اخیر خود شکستی نداشته و در دو هفته گذشته دو برد پیاپی به دست آورده است.

عملکرد هفته گذشته ذوب‌آهن مقابل آلومینیوم اراک نشان داد تیم مهدی تارتار از نظر تاکتیکی به ثبات نسبی رسیده و از انسجام تیمی و ساختار دفاعی خوبی برخوردار است، اما معضل اصلی تارتار در دیدار تیمش مقابل مس، خلق موقعیت و تمام کنندگی شاگردانش است. ذوبی‌ها در فاز هجومی هنوز هم جای کار دارند و به نظر می‌رسد کادر فنی باز هم باید روی این معضل تیم کار کنند سبزپوشان در خط میانی شرایط قابل‌قبولی دارند؛ حضور بازیکنانی مانند خدابنده‌لو، جعفری، جهانی و رستمی دست تارتار را برای اجرای برنامه‌های خود باز گذاشته است.

نقطه قوت ذوب‌آهن در این بازی، خط دفاعی قدرتمند این تیم به شمار می‌رود. بازیکنانی همچون محمد قریشی، سجاد دانایی، آرمان قاسمی و حامد نورمحمدی خیال تارتار را برای خط دفاعی آسوده کرده‌اند. سبزپوشان اصفهانی در فصل جاری از ساختار دفاعی خوبی برخوردار شده‌اند و مدافعان این تیم در طول فصل به هماهنگی قابل‌توجهی دست پیدا کرده‌اند و خط دفاعی ذوب‌آهن نقطه اتکا کادر فنی تیم در اجرای برنامه‌هایش به شمار می‌رود.

مس رفسنجان؛ ساختار خوب در دفاع و حمله

مس رفسنجان در فصل جاری عملکرد خوبی داشته و برای رسیدن به نیمه بالایی جدول به سه امتیاز بازی نیازمند است. مس تیمی است که از بازیکنان با کیفیت بهره می‌گیرد و فوتبال رو به جلو و مالکانه را به نمایش می‌گذارد. مس رفسنجان در فاز هجومی عملکرد قابل‌قبولی داشته و با هفت گل زده، یکی از خط حمله‌های موفق لیگ را در اختیار دارد و حضور گادوین منشا قدرت هجومی مسی‌ها را افزایش داده است. شاگردان ربیعی در فاز دفاعی نیز شرایط خوبی را تجربه می‌کنند و با دریافت پنج گل در هفت بازی، عملکرد قابل‌قبولی از خود به جای گذاشته‌اند. مسی‌ها امیدوارند با پیروزی مقابل ذوب‌آهن شرایط خود را بهبود بخشیده و به جمع تیم‌های بالانشین جدول اضافه شوند.

ذوب آهن_ مس رفسنجان/ فرصت انتقام از شب کابوس وار!

ذوب آهن _مس رفسنجان؛ دومین کلین شیت شاگرد برانکو؟

زمانی که ترکیب اولیه دیدار قبلی تیم مس برابر هوادار اعلام شد، مشخص شد که محمد ربیعی باز هم به داوود نوشی صوفیانی در خط دروازه اعتماد کرده است اما دقایقی بعد از اعلام ترکیب، از سوی باشگاه مس رفسنجان این خبر مخابره شد که نوشی صوفیانی به دلیل مصدومیت در تمرینات پیش از آغاز بازی، قادر به همراهی مس نیست و ربیعی چاره جز بازی دادن به گلر عمانی ندارد.

فایز الرشیدی که در دو بازی ابتدایی فصل برای مس در ترکیب اصلی قرار داشت اما نتوانست مقابل سپاهان و فولاد نمایش قابل‌قبولی داشته باشد و کلین شیت کند و چهار بار دروازه‌اش باز شد باعث شد تا ربیعی تصمیم به تغییر در خط دروازه بگیرد و مجدداً نوشی صوفیانی سنگربان شماره یک مسی‌ها شود.

اما الرشیدی این بار با انگیزه جبران به ترکیب مس بازگشته بود و توانست روز خوبی را در دیدار خانگی مقابل هوادار پشت سر بگذارد؛ او در ضدحملات شاگردان عنایتی هوشیار عمل کرد و توانست سه ضربه در چارچوب بازیکنان هوادار را مهار کند تا به اولین کلین شیت خود در فوتبال ایران برسد.

نمایش خوب فایز الرشیدی، حالا محمد ربیعی سرمربی جوان اما باتجربه مس رفسنجان را با چالش شیرینی مواجه کرده است، چرا که او برای دیدار با ذوب‌آهن با توجه به رفع مصدومیت داوود نوشی صوفیانی، دو سنگربان آماده در اختیار دارد و باید دید از میان گلر عمانی و سنگربان ایرانی مس، کدامیک در این هفته لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن در اصفهان به میدان خواهند رفت.

کد خبر 539802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.