مصاحبه مفصل لیونل مسی با فرانس فوتبال

فوق ستاره فوتبال جهان پس از اینکه موفق شد برای هفتمین بار صاحب توپ طلا شود، با پاسکال فره سردبیر مجله فرانس فوتبال به گفتگو نشسته و راجع به مسائل مختلفی صبحت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیونل مسی که چند شب پیش موفق شد برای هفتمین بار صاحب توپ طلا شود، گفتگویی با پاسکال فره سردبیر روزنامه فرانس فوتبال در فرانسه انجام داده که مصاحبه جالبی هم از آب درآمده است.

این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

مسی گفت: پدر و مادرم معنای فروتنی را به من، برادرانم و خواهرم یاد دادند و ما را تشویق می‌کردند که با همه متواضع باشیم. من با این ارزش‌ها بزرگ شدم. وقتی در ۱۳ سالگی به بارسلون آمدم، همان ارزش‌ها را در بارسلونا و مکتب لاماسیا یاد گرفتم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پیراهن شماره ۱۰ پاریس را رد کرد، اظهار داشت: شماره ۱۰ پاریس متعلق به نیمار بود. من تازه به تیم آمده‌ام، اما این یک ابتکار فوق‌العاده از سوی او بود و من انتظارش را داشتم چون نیمار را می‌شناختم. در بارسلونا با او وقت گذراندم و ما با هم دوست صمیمی بودیم. ترجیح من این بود که شماره آغازینم در پاریس همان شماره ۳۰ باشد.

مسی در پاسخ به این پرسش که مقابل منچسترسیتی پشت دیوار دفاعی خوابید هم بیان داشت: در آن لحظه به آن کار نیاز داشتیم. ما از حریف جلو بودیم و کسی نبود که این کار را انجام دهد، بنابراین من این کار را انجام دادم. حقیقت این است که این چیزها مهم نیستند، همه ما باید برای رسیدن به یک نتیجه مثبت فداکاری کنیم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین در مورد اینکه چرا با وجود کسب ۷ توپ طلا، همیشه از اینکه خود را بهترین تاریخ بداند، امتناع می‌کند گفت: من هرگز این حرف را نمی زنم و به آن فکر نمی‌کنم. من همیشه سعی می‌کنم بهترین خود را ارائه دهم. تنها چیز مهم برای من تنها این است که جز بهترین بازیکنان جهان باشم و به تیمم کمک کنم.

بازیکن سابق تیم فوتبال بارسلونا در خصوص اینکه در بچگی هورمون تزریق کرده؟ اظهار کرد: به یاد دارم که با مادرم برای آزمایش رفتم و در عرض یکی دو ساعت خبر را به من دادند. راستش را بخواهید، شاید به این دلیل که هنوز بچه بودم و معنی آن را نمی‌دانستم، من را تکان نداد. بعداً روند درمان کمبود هورمون را برایم توضیح دادند. مجبور بودم هر روز غروب یک سوزن به ران پایم تزریق کنم. اما این باعث نشد که من زندگی عادی خود را نداشته باشم. به فوتبال ادامه دادم و الان اینجا هستم.

لیونل مسی روزهای خارج از روزاریو (شهر محل تولدش) را اینگونه توصیف کرد: با وجود تمام هزینه‌های پدرم، درمان گران شده بود. تیم نیوولز اولد بویز به ما قول داده بود که در پرداخت هزینه درمان من به ما کمک کند، اما نشد و پیچیده بود. من در نوجوانی نیز هرگز به جدایی از بارسلونا فکر نکردم، حتی با وجود سال اول بسیار سختی که داشتیم. در آن زمان مدارک شناسایی من با تأخیر از اولد بویز آمد، از ناحیه پا آسیب دیده بودم و باعث شد ۳ ماه غایب باشم و همچنین مادرم و برادرانم به آرژانتین برگشته بودند. زمانی که به بارسلونا رفتیم، به یاد می‌آورم که با همسایه‌ها و همه افرادی که می‌شناختیم خداحافظی کردیم. لحظه بسیار سختی بود، اما آرزوی من بازی در بارسلونا بود.

وی ادامه داد: نمی‌دانم الگو هستم یا نه. دوست ندارم نقش بازی کنم یا به کسی نصیحت کنم. من برای رویاهایم جنگیدم. ابتدا می‌خواستم بازیکن حرفه‌ای شوم، سپس شروع به هدف‌گذاری کردم و در این میان خوش شانس هم بودم. این به خداوند نیز بستگی دارد و من معتقدم که او همه اینها را در تقدیرم قرار داده بود.

لئو در پاسخ به این سوال که برای گل فوق‌العاده اش در سال ۲۰۱۱ در برابر آرسنال برنامه ریزی کرده بوده؟ بیان داشت: نه! همیشه در لحظه بهتری تصمیم را می‌گیرم. برنامه ریزی یا تمرین برای این چیزها دشوار است. مثل گرفتن یک عکس برای یک عکاس در همان لحظه حساس. من سخت تمرین می‌کنم و هر روز برای پیشرفت تلاش می‌کنم. از بچگی هرگز سبک بازی خودم را تغییر ندادم. لحظه گل مقابل آرسنال را دیدم که یک حرکت عالی برای زدن گل بود، بنابراین این کار را انجام دادم. مهاجمان برای گلزی راه‌های مختلفی دارند، من خودم را مهاجم محوطه جریمه نمی دانم. من ترجیح می‌دهم شوت‌های خود را از دور بزنم.

مصاحبه مفصل لیونل مسی با فرانس فوتبال

فوق ستاره فوتبال جهان در خصوص گل‌های افسانه‌ای زیادی که به ثمر رسانده‌، مانند تونل بواتنگ، یا گل در فینال سی ال ۲۰۰۹، اینگونه توضیح داد: حقیقت این است که من از به ثمر رساندن این مدل گل‌ها لذت می برم.

دارنده هفت توپ طلا در این مورد که می‌گویند او آدم خجالتی است، گفت: من با افرادی که به آنها اعتماد دارم، دوستانم یا خانواده‌ام متفاوت هستم. شاید خارج از این مقوله، کمی خجالتی باشم اما با افراد نزدیکم شوخی می‌کنم و همیشه از آن لذت می برم.

وقتی از کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین سوال شد که بعضی‌ها از او انتقاد کرده‌اند و گفتند که برخلاف مارادونا شخصیت رهبری ندارد و اینکه آیا او خود را با مارادونا مقایسه می‌کند؟ خاطر نشان کرد: نه نه نه. من هرگز خودم را با مارادونا مقایسه نکردم، اما در گذشته انتقاداتی در مورد نحوه رهبری من وجود داشت که مرا آزار می‌داد. در گذشته دوران سختی با تیم ملی داشتم. من اذیت شدم چون انتقادات خارج از چارچوب ورزشی بود و چیزهایی می‌گفتند که ربطی به فوتبال نداشت.

بازیکن پاری سن ژرمن در خصوص اینکه آیا همبازی شدن با لیونل مسی آسان است؟ گفت: باید از بقیه بپرسید.(با خنده) نمی دانم آسان است یا نه، اما هر کسی که من را می‌شناسد، می‌داند که من چگونه آدمی هستم. شاید برای بازیکنان جوان‌تر که راجع به من متفاوت فکر می‌کنند، سخت باشد اما وقتی آنها من را همان طور که واقعاً هستم می‌شناسند، اوضع فرق می‌کنند.

لیونل مسی در جواب به این پرسش که با شخصیت درونگرایی که دارد، چگونه آشفتگی یا عصبانیت خود را نشان می‌دهد؟ اظهار کرد: گاهی این اتفاق می‌افتد که عصبانی شوم، اما من به شما نمی گویم در رختکن چه اتفاقی می‌افتد. سرچشمه اتحاد تیم صمیمیت است، اما ممکن است گاهی از هم دلخور شویم، این طبیعی است.»

ستاره آرژانتینی در خصوص اینکه آزادی برای او چه معنایی دارد؟ خاطر نشان کرد: در طول مسابقات من همیشه این آزادی را داشتم که هر طور که می‌خواهم حرکت کنم، بدون اینکه موقعیتم محدود شود. در خارج از زمین آزادی گذراندن وقت با خانواده، با همسر و فرزندانم است. اوضاع با حضور بچه‌ها فرق می‌کند، آنها به من کمک می‌کنند. قبل از آن وقتی با آنتو بودم و در مسابقه‌ای پیروز نمی‌شدم خیلی ناراحت می‌شدم، چون با ذهنیت پیروزی بزرگ شده‌ام و این خیلی بد بود.

مصاحبه مفصل لیونل مسی با فرانس فوتبال

لئو در خصوص رقابت با رونالدو گفت: من همیشه می‌خواستم از خودم پیشی بگیرم و به کارهای دیگران نگاه نکنم. در مورد کریستیانو این حقیقت دارد که ما سال‌ها رقابت بزرگی داشتیم، به خصوص وقتی که در یک لیگ مشترک بازی می‌کردیم و این خیلی هیجان انگیز بود.

این بازیکن در خصوص فینال چمپیونزلیگ ۲۰۰۹ گه مقابل فن در سار و فردیناند با ضربه سر گل زد، اظهار داشت: عجیب بود! داخل محوطه جریمه بودم و ژاوی توپ را ارسال کرد. با خودم گفتم باید با سر ضربه بزنم. ما این حرکت را چند بار تمرین کرده بودیم و داخل رختکن در مورد آن صحبت می‌کردیم، اما به هیچ وجه فکر نمی‌کردیم که در فینال لیگ قهرمانان موفق به انجامش شویم.

بهترین بازیکن جهان در مورد تیری آنری که گفته بود، بعضی وقت‌ها به مسی می گویم: انسان باش نه فرازمینی! بیان کرد: آنری فردی است که با او در رختکن دوست بودم و عناوین مهمی را با او کسب کردم. ما سال‌ها رابطه خوبی با هم داشتیم و داریم. فکر می‌کنم او برای من ارزش زیادی قائل است، به همین دلیل چنین چیزی گفته است. از او ممنونم. مفتخرم که افرادی فوق‌العاده مانند تیری چنین چیزهای خوبی را درباره من می‌گویند.

پاسکال فره سردبیر مجله فرانس فوتبال یک سوال علمی از مسی پرسید، او گفت: یک مطالعه علمی وجود دارد که می‌گوید لیونل مسی قادر است در مدت زمان کمتری نسبت به هر انسان دیگری تصمیم بگیرد، این فرضیه درست است؟ لئو جواب داد: من از این موضوع خبر ندارم. (با خنده) من از ۵ سالگی این چنین بازی می‌کردم، اما همیشه سعی کرده‌ام تا پشرفت کنم. این یک نعمت الهی است، از لطف خداوند ممنونم که می‌توانم از این نعمت استفاده کنم.

مسی در خصوص اینکه برخی از بازیکنان ترجیح می‌دهند تا ماشین‌های لوکس داشته باشند و به مجلل‌ترین رستوران‌ها بروند، او چگونه است؟ گفت: فکر می‌کنم برخی دیگر مثل من هستند. ترجیح می‌دهم وقت خالی ام را با خانواده بگذرانم. سعی می‌کنم خانه را مکانی راحت برای خودم و خانواده درست کنم و از دوستانم استقبال کنم. این چیزی است که من را خوشحال می‌کند و با آن راحت هستم. من فردی هستم که دوست دارم در زندگی شخصی و حرفه‌ای منظم باشم. این چیزی است که من از دوران کودکی با آن بزرگ شده‌ام و فکر می‌کنم این کار به من کمک کرده تا همانی باشم که اکنون هستم.

بازیکن آرژانتینی وقتی با سوالی با این مضنون اینکه به ندرت می‌توان کسی را دید که با عشق دوران کودکی اش ازدواج کرده باشد. خاطر نشان کرد: آنتونلا یک فرد استثنایی و فوق‌العاده در زندگی من است. نه تنها به این دلیل که مادر فرزندانم است، بلکه به این دلیل که از ابتدا مرا همراهی کرده است. مرا از صمیم قلب می‌شناسد و در هر موقعیتی می‌داند چگونه رفتار کند، در خوشی و غم همواره کنار من است و من عاشق او هستم.

مصاحبه مفصل لیونل مسی با فرانس فوتبال

فوق ستاره فوتبال جهان در مورد اینکه ماسکرانو یک بار گفته بود من نمی‌توانم لیونل مسی باشم و من نمی‌توانم این چیزها را تحمل کنم، نظرش را اینطور تصریح کرد: من ۳۴ سال است که لیونل مسی هستم و به تازگی و کم کم دارم به لیونل مسی بودن، عادت می‌کنم.

و سوال آخر این بود: پدرت گفت وقتی می‌باختی دچار بحران می‌شدی؟ بازیکن پاری سن ژرمن گفت: بله این درست است. وقتی جوان بودم هرگز دوست نداشتم ببازم، اما با گذشت زمان آموختم که باختن را بپذیرم. البته که نمی‌توانی همیشه برنده باشی و باید خودت را برای همه چیز آماده کنی. اگرچه گاهی اوقات می‌خواهم در یک مکان عمومی از همراهی با خانواده‌ام بدون اینکه کسی مرا بشناسند لذت ببرم، اما شکایتی بابت آن ندارم و می دانم که اجتناب‌ناپذیر است. همیشه خوب است که از مردم تعریف و تمجید دریافت کنید. لبخندی به لب داشته باشید و زمانی که از شما درخواست می‌کنند با یکدیگر عکس بگیریم، با روی خوش با آنها برخورد کنید. من برای تمام هوادارانم در سراسر جهان آرزوی موفقیت می‌کنم.

کد خبر 539791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.