قول شهردار مشهد برای اجرای قانون حمایت از معلولان

شهردار مشهد گفت: اینکه امروز عده‌ای از همشهریان ما به‌اندازه مابقی در شهر حضور ندارند؛ به دلیل نقص شهر است؛ ما باید شهر را توانمند کنیم، هر چیزی که در قانون وجود دارد باید اجرایی شود و من به شما قول می‌دهم قانون حمایت از معلولان نیز اجرا شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در نشست با توان‌یابان شاغل در شهرداری مشهد مقدس که با حضور برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، افزود: بزرگ‌ترین سرمایه و دارایی هر سازمان، نیروی انسانی آن سازمان است و حفظ کرامت و شانیت انسانی آنان نیز بر ما، واجب است.

وی مبنای دوره ششم مدیریت شهری را ایجاد شهری برای استفاده تمامی آحاد جامعه دانست و افزود: اگر کودکی بنا به هر دلیلی نیازمند توجه ویژه است و نیازهای خاص دارد و پارک‌های شهر، خیابان‌ها، ناوگان عظیم اتوبوس‌ها و… نمی‌توانند به او خدمت دهند این مشکل اساسی شهر است.

شهردار مشهد تصریح کرد: اگر از ۲۰ سال پیش، اتوبوس‌هایی که خریداری یا نوسازی می‌شد، مجهز به تابلوی نوشتاری و سیستم صوتی بود امروز توانیابان ما گرفتار نبودند؛ تمامی قطارهای شهری دارای این سیستم هستند اما در اتوبوس‌ها این سیستم رعایت نشده و برخی از اتوبوس‌ها نه‌تنها برای افراد دارای معلولیت و سالمندان، بلکه برای افراد سالم نیز استاندارد نیست.

وی ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت دنیا را دارای نیاز ویژه دانست و ضمن اشاره به اینکه استعداد این افراد به‌طور میانگین از افراد سالم بیشتر است، توضیح داد: طبق آمار مدال‌های پارالمپیک ما بیشتر از المپیک و آمار افراد نخبه دارای نیازهای ویژه بیشتر از افراد سالم است.

ارجائی ادامه داد: نباید جامعه را به دو قسمت تقسیم کرد؛ زیرا همان‌طور که فردی که زبان فارسی را نمی‌فهمد از جامعه جدا نمی‌کنیم، کسی که تنها به زبان اشاره مسلط است نیز نباید از جامعه طرد شود؛ این مشکل از ماست که زبان اشاره را فرانگرفته‌ایم؛ به همین دلیل قصدی برای ساخت زمین‌بازی مجزا برای معلولین در بوستان نداریم و هر زمین‌بازی که برای این افراد ساخته می‌شود دقیقاً در محل زمین افراد سالم است.

شهردار مشهد خطاب به توانیابان حاضر در جلسه، گفت: شما وظیفه‌ای مضاعف دارید؛ چون شما نماینده قشر توانیابان در شهرداری هستید؛ ما نیز از شما حمایت خواهیم کرد.

وی با انتقاد از طراحی فضاهای شهری بدون آگاهی به مسائل فنی و چشم‌پوشی از ۱۵ درصد جامعه، افزود: ساخت‌وساز مناسب همه اقشار جامعه دارای هزینه نیست اما پس از ساخت و برای اصلاح آن باید هزینه پرداخت کرد.

ارجائی ادامه داد: حکم مشاور شهردار در امور معلولین جز اولین حکم‌هایی است که صادر کردم و این مساله دارای پیام است؛ دلیلی که فردی را از خارج از شهرداری به این سمت منصوب کردم نیز به این دلیل است که بدون تعارف به امور شما رسیدگی کند.

وی با اشاره به قانون حمایت از معلولین، گفت: هر چیزی که در قانون وجود دارد باید اجرایی شود و من به شما قول می‌دهم قانون حمایت از معلولین نیز اجرا شود.

شهردار مشهد گفت: باید با کمک یکدیگر شهر امام رضا (ع) را به جایگاه اصلی خود برسانیم و تلاش کنیم تا گذشته جبران شود؛ اگر تمام ما ۲۸ هزار قطره خانواده بزرگ شهرداری هم‌جهت شویم می‌توانیم مانند رودخانه جاری‌شده و کارهای بزرگی انجام دهیم.

کد خبر 539778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.