لزوم مشارکت مردم در تعالی و سازندگی شهرکرد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: تلاش می‌کنیم مشارکت مردم در تعالی و سازندگی شهر به اوج برسد.

ماشاالله ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: باید در هر مجموعه‌ای از توان نخبگان و صاحبان اندیشه استفاده شود، اما در موضوعاتی این امر مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

وی افزود: در مجموعه مدیریت شهری شهرکرد نیز جوانان خوش فکری وجود دارد که باید از ظرفیت علمی و تخصص آن‌ها استفاده کرد، اما به طور کلی استفاده از ظرفیت نخبگان تنها معطوف به اختراعات در حوزه‌های مختلف علمی نیست بلکه در مدیریت شهری شهرکرد هم می‌توان از آنان بهره برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شهرکرد تصریح کرد: تنها به حضور نخبگان در مدیریت شهری اکتفا نشده، بلکه موضوعی به نام گردش نخبگان در مدیریت شهری هم مورد توجه است؛ البته امروزه با گسترش تفکر مدرنیته و پیچیده‌تر شدن جوامع انسانی مدیریت شهری بیش از گذشته نیازمند تخصص‌های مختلف است که اولویت با حضور نخبگان کارآمد و اثرگذار است.

وی ادامه داد: نوآوری و خلاقیت و فعالیت‌های مستمر و شایستگی از جمله شاخصه‌هایی است که مدیریت شهری به آن نیازمند است، نخبگان تحصیل‌کرده در بین اقشار مختلف مردم هستند و باید از ظرفیت آن‌ها بهره برد.

ایزدی تصریح کرد: اگر توازنی میان مشکلات شهری با سطح نخبگی و تخصص وجود نداشته باشد، مسائل شهری علاوه بر لاینحل ماندن، پیچیده‌تر می‌شود پس پیشرفت هر جامعه در گرو اراده و مسئولیت پذیری و به ویژه احساس دلبستگی نخبگان به محیطی است که در آن زندگی می‌کنند.

وی گفت: نخبگان جوان در مدیریت شهری نقش قابل توجهی دارند و این قشر کارآمد دارای طرح، ایده و خلاقیت در حوزه‌های مدیریت شهری، محیط زیست، ترافیک و آموزش شهروندان هستند که باید از ظرفیت آنها بهره برد؛ مقام معظم رهبری استفاده از نخبگان جهت اشتغال‌زایی و مدیریت را مورد توجه جدی قرار داده که همین مهم از پنجره‌های رفع مشکلات شهری است و انتخابات فرصتی مناسبی بود برای شناسایی نخبگان در عرصه شهرسازی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شهرکرد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشارکت مردم در تعالی و سازندگی شهر به اوج برسد، گفت: در این دوره شورای اسلامی شهر تلاش شد از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود که در این راستا جلسات مستمری برگزار می‌کنیم که نخبگان هم می‌توانند برای ارائه نظرات خود به شورای اسلامی شهر مراجعه کنند. در این راستا برای تعالی شهر سعی شده است شورایارها تقویت شوند؛ یکی از این برنامه‌ها انتخاب چند نفر از هر محله بود تا مشکلات آن محله به خوبی بیان شود زیرا آن‌ها نتیجه ایده و هم‌اندیشی با مردم را در اختیار شورای اسلامی شهر قرار می‌دهند.

کد خبر 539762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.