اومیکرون در ۳۸ کشور دنیا گسترش یافته است

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا در ۳۸ کشور شناسایی شده است اما گونه دلتا همچنان گونه غالب کرونا در سطح جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که در حال حاضر گونه اومیکرون ویروس کرونا در ۳۸ کشور جهان شناسایی شده است که عمدتاً در آفریقا با افزایش تعداد مبتلایان روبه‌رو بوده است، اما گونه دلتا همچنان گونه غالب کرونا در سطح جهان در نظر گرفته شده است. بنابراین کشورهای مختلف به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر گونه اومیکرون ویروس کرونا قوانین جدید را در نظر گرفته‌اند.

تقریباً یک هفته از کشف گونه جدید ویروس کرونا به نام اومیکرون در آفریقای جنوبی می‌گذرد و دانشمندان همواره در حال بررسی جوانب مختلف این گونه از ویروس کرونا هستند تا بتوانند پیامدهای ابتلاء به این سویه را بهتر درک کنند و متوجه میزان شدت بیماری کووید -۱۹ ناشی از ابتلاء به گونه اومیکرون شوند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیش از این اومیکرون را در گروه گونه‌های نگران کننده طبقه‌بندی کرد.

آمار و اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد بیماران کرونایی بستری شده در آفریقای جنوبی رو به افزایش است، اما هنوز آمار مرگ و میر ناشی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ افزایش نیافته است. تا کنون افراد مبتلا به گونه اومیکرون ویروس کرونا علائم خفیف تا متوسط آن را تجربه کرده‌اند، البته محققان معتقدند که تقریباً ۲ هفته طول می‌کشد تا احتمال بروز علائم شدید بیماری کووید -۱۹ و میزان مرگ و میر ناشی از آلوده شدن به گونه اومیکرون ویروس کرونا مشخص شود.

کد خبر 539634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.