بدترین شهرهای جهان برای زندگی

کارشناسان اغلب برای رده‌بندی شهرها از لحاظ کیفیت زندگی، سیستم‌های حمل و نقل عمومی، نرخ ارتکاب جرم، فقر و اشتغال را مورد توجه قرار می‌دهند؛ تنها زندگی کردن یک فرد در لاگوس احتمال اینکه او را به یک قربانی جرائم تبدیل کند حدود ۴۲ درصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جهان سرشار از شهرهایی بسیار زیبا و امن برای زندگی است با این حال، نقاط مختلفی نیز در سراسر آن وجود دارد که به طور باور نکردنی زندگی را برای ساکنان غیر قابل تحمل کرده است. جالب است بدانید با وجود اینکه بسیاری از مردم جهان و حتی منتقدان، فقر را عامل اصلی کاهش کیفیت زندگی در یک منطقه می‌دانند اما همه شهرهای جهان در لیست نقاط کم‌درآمد یا فقیر قرار ندارد. کارشناسان در رده‌بندی شهرهای بی‌کیفیت جهان برای زندگی شاخص‌های مختلفی را مورد توجه قرار می‌دهند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به امنیت، مقرون به صرفگی، وجود جو دوستانه میان مردم، دسترسی به خدمات عمومی، نرخ ارتکاب جرم، کیفیت هوا و اشتغال ساکنان اشاره کرد که البته از بین این مولفه‌ها، میزان آلاینده‌های هوا، نرخ ارتکاب جرم و بیکاری بیش از سایر موارد مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه به معرفی بعضی از بدترین شهرهای جهان که بیشترین شاخص نامطلوب برای زندگی را به خود اختصاص داده است، اشاره می‌شود.

نیواورلئان، ایالات متحده آمریکا

نیواورلئان، کلان شهری واقع در ایالت لوئیزیانای آمریکا به عنوان بدترین شهر جهان شناخته شده است که علت این انتخاب را به وقوع مکرر فاجعه‌هایی نظیر طوفان و سیل نسبت داد. علاوه بر این، نرخ ارتکاب جرم در نیواورلئان نسبت به سایر شهرهای آمریکایی به مراتب بیشتر است و حتی طی سال‌های گذشته بالاترین رکورد تاریخ یعنی ۸۸ هزار مورد در سال ۲۰۱۸ رسید. امروزه ساکنان شهر، جرم را بدترین مؤلفه در کاهش کیفیت زندگی خود فرض می‌کنند که حتی این عامل به مهاجرت بسیاری از مردم به سایر نقاط کشور نیز منجر شده است.

فقر از دیگر عوامل مؤثر بر کاهش کیفیت زندگی در نیواورلئان به شمار می‌رود به طوری که این شهر در لیست فقیرترین نقاط کشور و دنیا قرار گرفته است. بسیاری از ساکنان نیواورلئان قادر نیستند با درآمد ناچیز، نیازهای روزمره خود و اعضای خانواده را به خوبی تأمین کنند و همین امر حتی مشکلات سلامت زیادی را نیز پیش روی آن‌ها قرار داده است.

بدترین شهرهای جهان برای زندگی

داکا، بنگلادش

داکار، پایتخت بنگلادش، یکی از بزرگترین شهرهای جهان به شمار می‌رود که بیش از ۲۰ میلیون جمعیت را در خود با مساحت حدود ۱۰ کیلومتر مربع جای داده است. این شهر از پرتراکم‌ترین نقاط جهان نیز محسوب می‌شود که به واسطه همین مشخصه، آلودگی هوا در آن به طور قابل توجهی در سطح بالا قرار دارد و در نتیجه داکا را به عنوان یکی از بی‌کیفیت‌ترین شهر جهان تبدیل کرده است. البته صنعت و تردد خودروهای بیشمار در معابر شلوغ نیز در افزایش نرخ آلاینده‌ها در هوا نقش بسیار مهمی ایفا کرده و میانگین عمر ساکنان آن را کاهش داده است.

بدترین شهرهای جهان برای زندگی

لاگوس، نیجریه

لاگوس، شهری بندری در نیجریه و پایتخت پیشین آن، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود که بیش از ۲۰ میلیون نفر را در قلمرویی به مساحت تنها حدود پنج کیلومتر در خود جای داده است. بسیاری از ساکنان این شهر در خانه‌هایی با کمترین امکانات زندگی می‌کنند و حتی به آب لوله‌کشی و سرویس‌های بهداشتی در منازل مسکونی خود دسترسی ندارند. وجود کارخانه‌های متعدد در داخل و اطراف شهر به طور قابل توجهی آب‌های شهری را آلوده کرده و این در حالی است که مدیران کمترین اقدام را برای از بین بردن آلاینده‌های محیط و هوا و حتی کاهش آن اعمال کرده‌اند. نرخ بالای ارتکاب جرم و خشونت از دیگر ویژگی‌های پایتخت سابق نیجریه به شمار می‌رود که زندگی برای ساکنان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

بدترین شهرهای جهان برای زندگی

مسکو، روسیه

مسکو پایتخت و بزرگترین شهر روسیه به حساب می‌آید که کیفیت زندگی در آن بسیار نامطلوب است. این شهر در لیست پرتراکم‌ترین نقاط کره خاکی قرار دارد به طوری که در قلمروی حدود هفت کیلومتر مربعی خود، بیش از ۱۸ میلیون نفر را جای داده است. آلودگی هوای مسکو و حتی مناطق اطراف آن از دیگر مشخصه‌های شهر به شمار می‌رود که در انتخاب آن به عنوان یکی از بی‌کیفیت‌ترین نقاط جهان سهیم بوده است. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، ساکنان پایتخت روسیه در هر سال حدود ۴۰ روز تنفس هوای ناسالم را تجربه می‌کنند که البته این اتفاق به مشکلات ریوی زیادی میان آن‌ها منجر شده است.

بدترین شهرهای جهان برای زندگی

شانگهای، چین

شانگهای به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر چین از پرجمعیت‌ترین نقاط جهان نیز به شمار می‌رود که در فضای حدود ۱۲ کیلومتر مربع آن بیش از ۱۲ میلیون نفر سکونت گزیده‌اند. این شهر در پایه کوه‌های متعدد قرار دارد و همین امر به مه‌آلودگی و آلودگی در شهر به واسطه منابع مختلف نظیر فعالیت کارخانه‌های متعدد فضاهای اطراف منجر شده است. علاوه بر این، هزینه زندگی در شانگهای بسیار بالا است و با میزان درآمد مردم کمترین سازگاری را دارد. در واقع، بسیاری از کارمندان شهر با میزان حقوقی که در ماه دریافت می‌کنند، تنها قادر هستند مسکن و خوراک را برای اعضای خانواده تأمین کنند و به ناچار بسیاری از نیازهای دیگر زندگی را نادیده می‌گیرند.

بدترین شهرهای جهان برای زندگی

کد خبر 539598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.