اتوبوس‌های انزلی برای معلولان تجهیز می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: تجهیز تعدادی از اتوبوس‌های شهری به بالابر مخصوص ویلچر و مناسب سازی و ایجاد رمپ در پارک‌ها و معابر برای معلولان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: معلولان اقشار خاصی از جامعه هستند که مسئولان باید به این افراد توجه ویژه‌ای داشته باشند و برای رفع مشکلات و نیازهای آن‌ها اقدامات مناسبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه نباید کاری کنیم که معلولان بین خود و جامعه فاصله‌ای احساس کنند، افزود: جامعه به معلولان نباید نگاه ترحم آمیز داشته باشد زیرا آن‌ها هم‌تراز با افراد دیگر از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار هستند. و همواره در المپیادهای علمی، هنری و ورزشی، رتبه‌های برتر، مقام‌های قهرمانی و افتخارات بسیار زیادی را کسب می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه ورزشکاران والیبال نشسته کشورمان در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب مقام قهرمانی، اوج توانمندی و قدرت خود را به نمایش گذاشتند. افزود: دولت باید در بودجه کلان کشور، اعتبارات ویژه‌ای را برای رفع مشکلات و نیازهای معلولان اختصاص دهد.

جعفری افزود: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر قرار بود تعدادی از اتوبوس‌های شهری بندرانزلی به بالابر مخصوص ویلچر معلولان تجهیز شود. حتی بودجه‌ای هم برای آن در نظر گرفته شده بود اما متأسفانه با بدعهدی شهردار وقت، مطالبات پیمانکار پرداخت نشد و به دلیل پیگیری نکردن اعضای شورا، طرح در آن دوره بی نتیجه باقی ماند.

وی با بیان در دو سال اخیر، رمپهایی در بعضی از پیاده‌روهای شهری برای معلولان ایجاد شده اما کافی نبوده است. تصریح کرد: بسیاری از ساختمان‌های ادارات و حتی شهرداری مرکزی بندرانزلی برای معلولان مناسب سازی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با بیان اینکه اداره میراث، فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به شهرداری اجازه مناسب سازی و ایجاد رمپ در ساختمان‌های قدیمی را نمی‌دهد. افزود: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان باید به این موضوع ورود کند تا مدیریت شهری بتواند، اقدامات اجرایی لازم را در راستای مناسب سازی ساختمانی قدیمی انجام دهد.

جعفری با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی برای انجام خواسته‌ها و مطالبات معلولان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند افزود: تجهیز تعدادی از اتوبوس‌های شهری به بالابر مخصوص ویلچر و مناسب سازی معابر و ایجاد رمپ در پارک‌ها برای معلولان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

کد خبر 539588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.