آینده فناوری مراقبت‌های بهداشتی چگونه خواهد بود؟

آینده نوآوری مراقبت‌های بهداشتی یکی از مهمترین نبردها در مبارزه برای افزایش طول عمر انسان است.

به گزارش ایمنا، آینده مراقبت‌های بهداشتی احتمالات زیادی دارد و فناوری پزشکی نقش مهمی در تضمین اینکه ما قادر به مقابله با بزرگترین مشکلات سلامتی هستیم، ایفا می‌کند. اغلب، ما مشاغل مراقبت‌های بهداشتی را به نیروی کار بسیار انسانی در نظر می‌گیریم. به عنوان مثال، پزشکان و پرستاران برای مراقبت از بیماران ساعات و کار فیزیکی زیادی را صرف می‌کنند.

با این حال، این فناوری‌های جدید مراقبت‌های بهداشتی است که به متخصصان پزشکی اجازه می‌دهد در رشته خود پیشرفت کنند، بیماران بیشتری را نجات دهند و با بیماری‌های جدید مبارزه کنند. در این مقاله، قبل از بحث در مورد هفت فناوری نویدبخش مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت‌های بهداشتی جهانی را در شرایط جوی کنونی و چگونگی تغییر صنعت در دهه گذشته بررسی خواهیم کرد.

فناوری مراقبت‌های بهداشتی چیست؟

هر فناوری که برای حمایت از سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی طراحی شده است می‌تواند تعریفی از فناوری مراقبت‌های بهداشتی باشد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) تعریف دقیق‌تری از فناوری سلامت ارائه می‌کند، به‌عنوان به‌کارگیری دانش و مهارت‌های سازمان‌یافته در قالب دستگاه‌ها، داروها، واکسن‌ها، رویه‌ها و سیستم‌هایی که برای حل یک مشکل بهداشتی و بهبود کیفیت زندگی توسعه یافته‌اند.

وضعیت مراقبت‌های بهداشتی جهانی در سال ۲۰۲۱

صنعت مراقبت‌های بهداشتی بدون شک در چند سال گذشته از زمانی که ما با یک بیماری همه گیر جهانی مبارزه کرده‌ایم، تغییر کرده است. کووید -۱۹ بر سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان غلبه کرد، حدود ۳ میلیون نفر را در سراسر جهان کشته و بسیاری از بیماری‌های خطرناک دیگر را مجبور کرد در حاشیه قرار گیرند.

در حالی که فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک شیوع بیماری‌های عفونی مانند آنفولانزا را کاهش داد، قرنطینه‌ها و محدودیت‌ها همچنین به این معنی بود که افراد کمتری به بیماری‌ها مبتلا می‌شوند. با این حال، یکی از چیزهای خوبی که از این بیماری همه گیر بیرون آمده است این است که اکنون بیشتر مردم جهان از طریق مواردی مانند قرارهای ملاقات دیجیتال و نسخه‌های آنلاین به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی دارند.

دلوتی اینساید با اندیشیدن به چشم‌انداز جهانی مراقبت‌های بهداشتی خارج از COVID-۱۹، گزارشی نوشت که شش مورد از بزرگ‌ترین عوامل تغییر در بخش مراقبت‌های بهداشتی را شرح می‌دهد.

آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که مصرف کنندگان بیشتر به دنبال خدمات مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال بر اساس تقاضا هستند و سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی در حال انتقال به سیستم‌های فناوری اطلاعات سلامت هستند که توسط فضای ابری، داده‌ها و ابزارهای تحلیلی پشتیبانی می‌شوند.

علاوه بر این، ما در حال تغییر به مراقبت‌های بهداشتی به عنوان چیزی هستیم که به جای سلامت جسمانی ما، سلامت کلی ما را در بر می‌گیرد، و شاهد همکاری بیشتر دولت‌ها، صنایع، دانشگاه‌ها و غول‌های فناوری مختلف نسبت به قبل هستیم.

آینده فناوری مراقبت های بهداشتی چگونه خواهد بود؟

تغییرات صنعت بهداشت و درمان در ۱۰ سال گذشته

از آنجایی که ما به این فکر می‌کنیم که مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند در آینده چگونه باشد، ارزش دارد میزان پیشرفتی که در صنعت مراقبت‌های بهداشتی در دهه گذشته حاصل شده است را بپذیریم. در زیر به برخی از بزرگ‌ترین نوآوری‌هایی می‌پردازیم که مراقبت‌های بهداشتی را به سمت بهتر شدن تغییر داده‌اند.

نظارت از راه دور

نظارت از راه دور این امکان را به بیماران و پیشرفت آن‌ها می‌دهد که همیشه بدون استفاده از فناوری نابسامان یا نیاز به حضور پزشک، تحت نظر باشند. این نه تنها به این معنی است که پزشکان و پرستاران می‌توانند به طور همزمان به بسیاری از بیماران کمک کنند، بلکه بیماران می‌توانند زودتر بیمارستان را ترک کنند و از دور با خیال راحت تحت نظر باشند. این یک تجربه راحت‌تر و ارزان‌تر را برای همه افراد درگیر ایجاد می‌کند.

مدارک پزشکی الکترونیکی

از زمان معرفی سوابق پزشکی الکترونیکی، مشاهده و به اشتراک گذاری یکپارچه سابقه پزشکی برای پزشکان بسیار آسان‌تر شده است. این بدان معنی است که سوابق کمتر از بین می‌روند و مراقبت از بیمار بهبود می‌یابد، زیرا پزشک به پیشینه سلامت، نسخه‌ها و مراقبت‌های قبلی بیمار دسترسی کامل دارد. سوابق الکترونیکی همچنین به خود بیماران اجازه می‌دهد تا داده‌های پزشکی خود را پیگیری کنند.

پزشکی از راه دور

پزشکی از راه دور شامل خدمات بالینی از راه دور است که در آن ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا پزشک به طور مجازی با بیمار ارتباط برقرار می‌کند. نمونه‌هایی از این موارد شامل قرار ملاقات با پزشک عمومی از طریق تماس ویدئویی، درمان تلفنی و پیام‌های متنی است که نتایج آزمایش پزشکی را نشان می‌دهد.

آینده فناوری مراقبت های بهداشتی چگونه خواهد بود؟

مزایا و معایب فناوری‌های پزشکی

قبل از اینکه به هفت فناوری جدید مراقبت‌های بهداشتی در آینده بپردازیم، ارزش دارد که مزایا و معایب فناوری پزشکی را در نظر بگیریم. در حالی که مزایای آن بیشتر از هزینه‌ها است، هنوز هم برخی از معایب وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه بود.

مزایای فناوری پزشکی

سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی کارآمدتر
مراقبت‌های بهداشتی در دسترس‌تر
پیش بینی‌های اولیه بیماری‌ها
زمان جراحی و بهبودی سریع‌تر
تجزیه و تحلیل بهتر داده‌های مراقبت‌های بهداشتی
توسعه سریع‌تر داروها و واکسن‌ها
افزایش خوانایی مدارک پزشکی

معایب تکنولوژی پزشکی

وادار به اتکا به اتصال به اینترنت - برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی روستایی دشوارتر است که با یکدیگر و با بیماران ارتباط برقرار کنند.
خطر بزرگ‌تر نقض امنیت به دلیل اشتراک گذاری داده‌ها
احتمال اشتباه در قرارهای مجازی بیشتر است
عدم همدلی به دلیل غیرشخصی بودن یا تکیه بر هوش مصنوعی
برای ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و بیماران گران‌تر است
در صورت شکست فناوری، احتمال ناامیدی زیاد است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 539582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.