تغییر الگوی کشت در چادگان ضرورت است

امام‌جمعه چادگان با تأکید بر همکاری وزارت جهاد کشاورزی با وزارت نیرو در رفع مشکل کم آبی استان اصفهان، گفت: طرح تغییر الگوی کشت از محصولات آب بر به محصولات کم آب در شهرستان چادگان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید محمود بنی‌جمالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر چادگان با اشاره به بازدید میدانی از سرشاخه‌های سد زاینده رود، اظهار کرد: آب ذخیره شده پشت سد زاینده رود و همچنین از کانال سوم به صورت پمپاژ با صرف هزینه‌های زیاد در استان اصفهان توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر همکاری وزارت جهاد کشاورزی با وزارت نیرو در رفع مشکل کم آبی استان اصفهان، گفت: با وجود کاهش نزولات آسمانی و حاکم بودن اقلیم خشک در استان اصفهان طرح تغییر الگوی کشت از محصولات آب بر به محصولات کم آب در استان اصفهان و به تبع شهرستان چادگان اجرا شود.

امام‌جمعه چادگان با بیان اینکه فریدن قطب کشت سیب زمینی استان است و ضرورت دارد صنایع تبدیلی در این منطقه ایجاد شود، افزود: یکسان نبودن بازار عرضه و تقاضا موجب انباشته شدن سیب زمینی در انبارهای بزرگ شده است.

بنی‌جمالی با گرامیداشت ۱۶ آذرماه روز دانشجو، گفت: دانشجویان ایرانی دارای رتبه‌های برتر علمی دنیا هستند اما متأسفانه بین صنعت و دانشگاه جدایی افتاده است، نمایندگان مجلس گره حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت بگشایند.

وی افزود: اهداف شرکت‌های دانش بنیان استفاده از ظرفیت و توانایی‌های موجود در دانشگاه و مؤسسات پژوهشی است تا مشکلات صنعت و تولید کشور برطرف کند.

امام‌جمعه چادگان با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان، گفت: دانشجویان باید فردی سیاسی مطالبه گر باشد نه یک انسان سیاست زده و ابزار دست احزاب باشد.

بنی‌جمالی با تأکید بر حضور مسئولین شهرستان در دانشگاه پیام نور چادگان و دیدار و گفت‌وگو با دانشجویان، گفت: ملاک عمل در تشخیص عملکرد مسئولین حضور آنان در بین دانشجویان و مردمی بودن است.

وی از برگزاری همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه در روز ۲۵ آذرماه در چادگان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود شهرداری و شورای اسلامی شهر چادگان ضمن شرکت در این همایش، در روز ۱۶ آذرماه در یک نشست صمیمی با دانشجویان به ویژه نخبگان علمی نشست از ایده و تفکر آنان استفاده کنند.

کد خبر 539508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.