۸ بوستان شهری آماده میزبانی از توانیابان

معاون خدمات شهری شهردار مشهد، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از لوازم بازی کودکان و تجهیزات ورزشی ویژه افراد دارای معلولیت در ۸ بوستان شهری، از طراحی ساخت و اجرای این تجهیزات برای اولین بار در کشور، توسط متخصصین بومی شهر مشهد خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مناسب‌سازی محیط‌های شهری برای افراد دارای معلولیت، از سال گذشته با انجام مطالعاتی گسترده و به تفکیک مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد، میزان پراکندگی افراد دارای معلولیت در نقاط مختلف سطح شهر شناسایی گردید.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مدیریت شهری در دوره ششم، طراحی، ساخت و اجرای لوازم بازی کودکان و تجهیزات ورزشی ویژه افراد دارای معلولیت به طور ویژه در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار گرفت و با توجه به اینکه نمونه مشابهی از این تجهیزات و لوازم در داخل کشور تولید نمی‌شد؛ با بازطراحی نمونه‌های خارجی و طراحی نمونه‌های جدید توسط کارشناسان بدنه مدیریت شهری و مشاورین تخصصی، ۶ طرح جدید و بروز طراحی، که پس از انجام آزمایش‌های فنی مختلف و تأیید کارشناسان سازمان بهزیستی و انجمن معلولان خراسان رضوی به مرحله تولید انبوه رسیدند.

معاون خدمات شهری معاون خدمات شهری شهردار مشهد کرد: در فاز اول مناسب‌سازی بوستان‌های شهری برای افراد دارای معلولیت.، ۸ بوستان شهری شامل بوستان پردیس، بوستان بهار، بوستان لاله، بوستان بهشت، بوستان بسیج، بوستان کوهسنگی، بوستان لویزان و بوستان ملت در دستور کار قرار گرفت.

معاون شهردار مشهد خاطر نشان کرد: در مجموع در این ۸ بوستان، ۴۶ وسیله بازی مخصوص کودکان، ۴۷ وسیله ورزشی، ۲۱ آبخوری سه سطحی، ۳۱ نیمکت ویژه افراد دارای صندلی چرخ دار، ۹ نیمکت پیک‌نیکی و ۴۲ سرویس بهداشتی ویژه افراد دارای معلولیت، طراحی و ساخته شده است.

کد خبر 539501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.