پرسپولیس و یک پیروزی تا تساوی با استقلال! + جدول

تیم‌های استقلال و پرسپولیس در حالی در نود و هفتمین دربی تهران به مصاف یکدیگر می‌روند که آمار نزدیکی در دیدارهای رو در رو در تاریخ این رقابت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو تیم استقلال و پرسپولیس تاکنون در ۹۶ دیدار در چارچوب رقابت‌های رسمی و غیر رسمی شامل جام منطقه‌ای، مسابقات تهران، جام تخت جمشید، جام قدس، جام آزادگان، لیگ برتر، جام حذفی، سوپرجام و دوستانه رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند و در مجموع استقلال ۲۶ بار و پرسپولیس ۲۵ بار به پیروزی رسیده‌اند و نزدیک به نیمی از بازی‌ها یعنی ۴۵ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

اما اگر تقابل‌های دوستانه را در نظر نگیریم و تنها دیدارهای رسمی را ملاک قرار دهیم، جمع دیدارهای دو تیم ۸۷ دیدار خواهد بود که در آنها پرسپولیس با ۲۵ برد پیشتاز است و استقلال ۲۳ برد داشته است.

تقابل دو تیم شهر تهران اما به دلیل حساسیت‌هایش کم گل و پر تساوی در آمده است. در ۹۶ جدال دو تیم ۱۸۳ گل، یعنی کمتر از ۲ گل در هر دیدار به ثمر رسیده است که سهم استقلال ۸۹ گل و سهم پرسپولیس ۹۴ گل بوده است.

بهترین برد در دربی تهران متعلق به پرسپولیس و پیروزی معروف ۶ بر صفر سال ۵۲ است و در سوی دیگر بهترین برد استقلال ۳ بر صفر بوده است.

دو تیم در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر تاکنون ۴۰ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که پرسپولیس ۱۱ بار و استقلال ۸ بار به پیروزی رسیده‌اند و ۲۱ بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

گفتنی است در ۸ تقابل قبلی استقلال در وقت قانونی به پیروزی نرسیده است و ۵ تساوی و ۳ برد برای پرسپولیس حاصل کار دو تیم بوده است. در واقع استقلال آخرین بار در اسفندماه سال ۹۶ پرسپولیس را شکست داده است. البته در این بین دو دیداری که در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه تساوی به پایان رسیده است، در ضربات پنالتی با پیروزی استقلال به پایان رسیده است؛ هرچند در آمار، نتیجه تساوی برای این دو بازی لحاظ می‌شود.

آمار و ارقام ویژه دربی تهران به شرح زیر است:

کد خبر 539492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.