اتفاقات خوبی برای معلولان اصفهان رقم می‌خورد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: پیگیر نیازها و دغدغه‌های معلولان استان در حوزه پروانه‌های ساختمانی و تکمیل جداره‌های شهری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان ظهر امروز (پنج‌شنبه) ضمن گرامیداشت روز و هفته جهانی معلولان در نشست صمیمانه و هم اندیشی با فعالان جامعه معلولان استان اظهار کرد: در بازدیدهایی که مسئولان از اصفهان در سال ۱۳۹۰ داشتند اعلام می‌کردند که تعداد معلولان در این استان کم است، اما مطابق گزارش‌های اعلام شده و بازدیدهایی که داشتیم آمار معلولان در استان زیاد است، اما فضای حضور آن‌ها در شهر فراهم نشده است.

وی اضافه کرد: این اتفاق جرقه‌ای در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان شد تا ستاد مناسب سازی فضاهای شهری برای حضور افراد کم توان جسمی راه اندازی شود، در این راستا مناسب سازی معابر شهری، ساختمان‌ها و حمل و نقل شهری برای تردد آسان معلولان انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه از زمان راه اندازی ستاد مناسب سازی ۲۹ اقدام جدی به سرانجام رسیده و امسال بودجه‌ای بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال در این خصوص در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد: اقدامات مهمی در حوزه کاربری شهر و فضای‌های شهری و حمل و نقل برای معلولان استان اتفاق افتد.

مهدویان تصریح کرد: با حضور در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان پیگیر این موارد بوده‌ایم و در حوزه پروانه‌های ساختمانی و تکمیل جداره‌های شهری مسائل دنبال می‌شود تا بتوانیم اتفاق‌های خوبی را برای جامعه معلولان رقم بزنیم و با ایجاد فرصت‌های برابر مناسب سازی معابر شهری را برای آنها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آن بخش از مسائل و دغدغه‌های جامعه معلولان که وابسته به وظایف شهرداری اصفهان باشد را در چهارچوب قوانین بالادستی جمع بندی کردیم که امروز با تأیید شهردار اصفهان، برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال خواهد شد؛ در واقع در نظر داریم همه ابعاد نیازهای معلولان در حوزه شهرسازی را در آینده برای اجرا در دستور کار قرار دهیم.

کد خبر 539398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.