لزوم تبادل فرهنگی میان کاشان و نجف اشرف

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به قرارداد خواهر خواندگی بین کاشان و نجف گفت: ویژگی‌های مشترکی چون سابقه تاریخی، مذهبی، دانشگاهی و گردشگری می‌تواند وجوه اشتراک موثری برای ارتباط این دو شهر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عفت پدرام‌فر در دیدار اعضای پارلمان شهری نجف و کربلا، اظهار کرد: از میان همسایگان ما کشور عراق به دلیل دارا بودن ویژگی‌های فرهنگی و سیاسی خاص، از دیگر همسایگان متمایز و از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اضافه کرد: وجود مشترکات این دو کشور زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده و دوجانبه بین ایران و عراق و عامل ایجاد رقابت سازنده و همکاری در چارچوب منافع مشترک شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به قرارداد خواهر خواندگی بین کاشان و نجف افزود: قرارداد خواهرخواندگی بین شهرهایی بسته می‌شود که دارای ویژگی‌ها، منافع و وجوه مشترک هستند.

وی ادامه داد: در این راستا ویژگی‌های مشترکی چون سابقه تاریخی مذهبی دانشگاهی و گردشگری می‌تواند وجوه اشتراک مؤثری برای ارتباط این دو شهر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان، ابراز امیدواری کرد: تفاهم خواهرخواندگی بتواند در تغییر سطح فرهنگی دو شهر و تبادل فرهنگ‌ها تأثیر بسزایی داشته باشد و با اجرای نمایشگاه‌ها، همایش و مراسم ملی و مذهبی دو شهر شاهد ارتباطات خوبی باشیم.

همچنین هاتف عبدالامیر حبیب ماهی معاون استاندار نجف اشرف و نماینده استاندار به عنوان رئیس هیئت اعزامی در این ملاقات اظهار کرد: از شما تشکر می‌کنیم که به فرهنگ و گسترش فرهنگی شهر نجف توجه ویژه دارید.

معاون استاندار نجف اشرف افزود: ما برای ارتقا فرهنگ دو شهرستان کاشان و نجف اشرف تلاش می‌کنیم و در این حوزه نیازمند راهنمایی‌های بیشتر شما خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از مسولان و کارمندان شهر نجف را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: با انعقاد خواهر خواندگی به تعاملات اقتصادی و فرهنگی بیشتری در مورد این دو شهرستان پرداخته و بی‌شک به ایده‌های نوین بیشتری نیز دست خواهیم یافت.

معاون استاندار نجف با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد معلمان نجف را بانوان تشکیل می‌دهند اضافه کرد: فرهنگ در جامعه برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و خوشحالیم که شما نیز به فرهنگ شهر ما بیش از اقتصاد توجه دارید و در این زمینه تعامل افزون‌تری را انجام خواهیم داد.

کد خبر 539375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.