مردم و نخبگان جامعه مطالعه عمیقی نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند 

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه گفت:شایسته است که همه مردم و بویژه جوانان و نخبگان جامعه مطالعه عمیقی نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر عطایی در همایش بسیجیان که به مناسبت هفته بسیج با حضور شهردار، اعضای شورا، معاونین شهرداری و بسیجیان مبارکه در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۳ اهداف انقلاب اسلامی و گام‌های بلند انقلاب اسلامی را قالب پنج مرحله تقسیم بندی کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و این شهرستان افزود: بر مبنای این اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران در چهلمین سال پیروزی انقلاب توسط مقام معظم رهبری صادر شد و ایشان تاکید ویژه ای روی بحث مطالعه و بررسی این بیانه دارند.

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه گفت: مرحله اول پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال ۵۷، مرحله دوم شکل گیری نظام و نظام سازی، مرحله سوم دولت سازی و مرحله چهارم جامعه سازی یا کشور اسلامی و نهایتاً مرحله پنجم تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه مباحث خود را در ۲ بخش تبیین شورای تحول محله اسلامی و سند راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج ارائه می‌کنم افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی بعنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران با هدایت و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با همراهی و حضور فداکارانه ملت ایران از تمامی اقشار و آحاد مردم با پیروزی به پایان نرسید و ۴۲ ساله از انقلاب به حرکت اصلی خود به سمت اهداف و آرمانهای الهی در حال حرکت است.

سرهنگ عطایی اظهار کرد: بیانیه گام دوم خطوط رسیدن به تمدن نوین اسلامی را ترسیم کرده و آینه تمام نمای از عظمت تاریخ انقلاب است و تجلی و برکاتی در خصوص آینده انقلاب و تصویر روشن و افق روشنی از اینده انقلاب در چهل ساله دوم انقلاب دارد.

وی بیان کرد: جوانان بعنوان یکی از کلید واژه‌های این بیانه مطرح شده‌اند که نه تنها باید از این انقلاب حراست کنند بلکه باید تلاش کنند که این انقلاب را به آرمان اصلی خود که رسیدن به تمدن نوین اسلامی است نزدیک تر کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مبارکه تاکید کرد: امروز بسیج صرفاً یک نهاد ملی نیست بلکه آثار وجودی خود را در میان سایر ملت‌ها و جوامع نشان داده و تفکر ناب بسیجی در اقصی نقاط جهان در حال توسعه و پیشرفت است.

وی گفت: بسیج به عنوان نهاد مردمی برای تمامی اقشار جامعه برنامه فرهنگی و اجتماعی داشته و در تمامی عرصه‌ها حضور دارد.

سرهنگ عطایی افزود: به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و امام راحل، بسیج معجزه و مولود انقلاب و به تعبیر رهبری پاره تن مردم است.

وی ادامه داد: بسیج شجره طیبه و نهادی ریشه دار و مردمی بوده و با روحیه جهادی و صادقانه در جامعه حضور یافته و مجاهدت می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه اضافه کرد: هم اکنون بهترین فرماندهان، نخبه‌ها و دانشمندان و فعالان فرهنگی و اجتماعی کشورمان اکنون به بسیج بودن خود افتخار می‌کنند.

وی گفت: اگر امروز بسیج با تمامی قدرت حضور می‌یابد، این امر به تاسی از آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی است.

عطایی افزود: حراست از اصل و وجود انقلاب و ولایت و نیز صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی رسالت‌های اصلی بسیج است.

کد خبر 539371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.