اولین مورد ابتلا به گونه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا تایید شد

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اولین مورد ابتلا به گونه اومیکرون در آمریکا را تایید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه اومیکرون ویروس کرونا هفته گذشته برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و پس از اینکه در بریتانیا، آلمان، ایتالیا، جمهوری چک، هلند، عربستان و چند کشور دیگر تأیید شد؛ اکنون اولین مورد ابتلاء در آمریکا نیز به تأیید رسیده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا و دانشگاه کالیفرنیا ابتلای یک فرد در ایالت کالیفرنیا به گونه اومیکرون ویروس کرونا را تأیید کردند. این فرد ۲۲ نوامبر از کشور آفریقای جنوبی به آمریکا سفر کرده است و ۲۹ نوامبر تست کرونای وی مثبت شده است، وی در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برد، نتایج آزمایش کرونای افراد نزدیک به این فرد تا کنون منفی بوده است.

مقامات بهداشتی ایالات متحده آمریکا نسبت به شیوع گونه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا هشدار دادند و شیوع این ویروس در آمریکا را اجتناب ناپذیر در نظر گرفتند. به نظر می‌رسد که دریافت دز تقویت کننده واکسن کرونا بهترین و مؤثرترین روش برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیش از این هشدار داده بود که نوع جدید ویروس کرونا به شدت جهش یافته است و احتمالاً با سرعت بیشتری در سطح بین المللی گسترش پیدا می‌کند. بنابراین ۵۶ کشور جهان مقررات جدیدی را برای مسافران مرزهای خود با هدف مقابله با انتشار این گونه در نظر گرفته شده است. برای نمونه، بریتانیا از همه افرادی که وارد این کشور می‌شوند در پایان روز دوم تست PCR می‌گیرد و آن‌ها را قرنطینه می‌کند تا نتیجه تست آن‌ها منفی شود.

کد خبر 539368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.