محلات اصفهان آثار واجد ارزش بسیاری دارد/ آماده تملک عصارخانه جماله هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری در حال حاضر آماده است تا با کارشناسان میراث فرهنگی برای تملک فضاهای تاریخی همچون عصارخانه جماله همکاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در جلسه کارگروه بافت تاریخی کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در محل عصارخانه جماله اظهار کرد: دوره ششم مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به بافت تاریخی شهر اصفهان دارد و این بافت را یک ظرفیت می‌داند؛ بدین سبب به‌طور جدی در صدد احیای آن به خصوص در مناطق مرکزی شهر خواهد بود.

وی افزود: در خصوص بناهای تاریخی که قابلیت باز تعریف دارند باید تفاهم نامه‌ای تنظیم و حقوق دولت در آن در نظر گرفته شود.

نورصالحی ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان در حال حاضر آماده است تا با کارشناسان میراث فرهنگی برای تملک فضاهای تاریخی همچون عصارخانه جماله همکاری کند؛ در این مسیر از بخش خصوصی نیز دعوت و پشتیبانی خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه هدف احیای بافت تاریخی جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی است، اضافه کرد: لازم است سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان با همکاری میراث فرهنگی و با در نظر گرفتن منافع این دو دستگاه اجرایی و شهروندان اصفهان اقدامات خود برای احیا را تدوین و سپس اجرای آن را آغاز کند.

نورصالحی اضافه کرد: احیای بافت تاریخی در دل محلات اصفهان باعث می‌شود گردشگر تا دل کوچه‌های این شهر وارد شود چراکه در دل این محلات آثار تاریخی واجد ارزشی بسیاری وجود دارد.

باید به یک الگو برای احیای بافت تاریخی برسیم

همچنین در این جلسه علی قاسم زاده شهردار اصفهان گفت: بی شک مدیریت شهری برای احیای بافت تاریخی نیازمند نظرات کارشناسی و دقیق است،

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان حاضر است برای احیای بافت تاریخی تمام تلاش خود را به کار گرفته و شرایط را برای احیا توسط بخش خصوصی فراهم کند.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای میان میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان باید منعقد شود تا به یک الگو برای احیای بافت تاریخی برسیم و سپس بستر برای حضور بخش خصوصی آماده شود.

احیای بافت تاریخی شهر اصفهان یک عزم والا می‌خواهد

رسول میرباقری رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: آثاری همچون عصارخانه جماله به فراموشی سپرده شده است و اگر یک باران شدید بیاید چنین بناهایی را به راحتی از دست خواهیم داد.

وی افزود: با همکاری همه نهادها به ویژه میراث فرهنگی باید تصمیمات جدی برای بافت تاریخی اصفهان گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در منطقه سه شهرداری اصفهان آثار تاریخی بی نظیری مانند بازارچه دردشت را می‌توان دید که با احیای آن می‌شود گردشگر را به دل بافت آورد.

وی ادامه داد: عصارخانه جماله یا عصارخانه‌های دیگر، حمام شیخ بهایی و آثار تاریخی دیگری که در محله دردشت قرار دارد، می‌تواند یک گردشگر را برای یک روز فقط در این محله نگه دارند.

میرباقری گفت: احیای بافت تاریخی شهر اصفهان یک عزم والا می‌خواهد و اگر همه نهادها حضور داشته باشند ما شاهد احیای بافت تاریخی شهر اصفهان خواهیم بود.

کد خبر 539341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.