گرگان قابلیت تبدیل شدن به برند گردشگری را دارد

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری گرگان گفت: ظرفیت‌های ویژه گرگان و استان گلستان زمینه را برای برندسازی این شهر در حوزه گردشگری فراهم می‌کند و به همین جهت ایده جشنواره پاییز هزار رنگ مطرح شد.

آرش فولادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایده جشنواره پاییز هزار رنگ توسط مدیریت شهری گرگان، شهرداری و شورای اسلامی شهر در ادوار گذشته برنامه‌ریزی شد، اما سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

وی به طبیعت خاص جنگل‌های گرگان در فصل پاییز اشاره کرد و افزود: گرگان جز معدود شهرهای کشور است که جنگل در محدوده شهر وجود دارد و با محیط شهری عجین شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: پارک جنگلی النگ دره و پارک جنگلی ناهار خوران کاملاً چسبیده به شهر است و به نوعی جز بافت شهری محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند در فاصله زمانی بسیار کوتاه خودشان را به فضای جنگلی برسانند.

وی با بیان اینکه شهر گرگان به دلیل موقعیت سوق‌الجیشی به اقلیم‌های متفاوت و چندگانه و کوهستان، دریا، جنگل و دشت ترکمن صحرا دسترسی دارد، تصریح کرد: تمامی این ظرفیت‌ها شرایط را برای برند سازی گرگان در حوزه گردشگری فراهم می‌کند و به همین موجب ایده جشنواره پاییز هزار رنگ مطرح و امسال ششمین دوره این جشنواره برگزار شد.

فولادیان با تاکید بر اینکه جشنواره پاییز هزار رنگ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر گرگان به گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: در قالب این جشنواره تور عکاسی و فیلمبرداری با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود و هنرمندان عکاس و کارگردانان فیلم ساز می‌توانند پس از برداشت و آثار خودشان را طی یک هفته به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و این برنامه اختتامیه مجزا دارد.

وی ادامه داد: در قالب این جشنواره ما طی روزهای آینده مسابقات دوچرخه سواری کوهستان را خواهیم داشت و ۳۰ المان پاییزی نیز در پارک النگ دره نصب می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری گرگان با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در این جشنواره، خاطرنشان کرد: برگزاری فستیوال کار دستی با استفاده از مواد بازیافتی و برگ‌های پاییزی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برنامه ریزی است و معرفی تاریخ و تمدن باستانی گرگان نیز در قالب این جشنواره در دستور کار است.

کد خبر 539337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.