آغاز عملیات درختکاری معابر و خیابان‎‌های شهر یزد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: عملیات درختکاری معابر و خیابان‌های سطح شهر آغاز شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، محمد حسن منصوری زاده اظهار کرد: در راستای توسعه فضای سبز و نیز با شروع فصل مساعد، عملیات درختکاری معابر و خیابان‌های سطح شهر در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه توسعه و گسترش فضای سبز شهری نقش بسزایی در ارتقای منظر شهری و سلامت شهروندان دارد، افزود: با توجه به رسالت این سازمان در حفظ و توسعه فضای سبز با بهره گیری بهینه از منابع آبی موجود و انتخاب گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی شهر یزد، نسبت به احداث فضای سبز در مسیرهای تعیین شده اقدام نمودهایم.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به احداث فضای سبز دو طرف بلوار خاتم یزدی حد فاصل چهارراه صحرا تا میدان نیایش، خاطرنشان کرد: در اولین گام، فضای سبز دو سمت این بلوار به طول ۱۸۰۰ متر آماده سازی (خاکبرداری، کف شکنی و خاک‌ریزی با خاک زراعی) در مجموع تعداد ۳۰۰ اصله نهال زیتون مثمر کاشت گردید.

منصوری زاده ضمن اشاره به شرایط اقلیمی حاکم بر شهر یزد و ضرورت تأمین سایه و ترغیب شهروندان به منظور استفاده بیشتر از پیاده راه‌ها، تاکید کرد: این سازمان در نظر دارد در عملیات احداث فضای سبز حتی‌الامکان از درختان سایه دار و مثمر و نیز به منظور بازدهی بهتر و سریع‌تر از نهال‌های چند ساله جهت کاشت استفاده نماید.

کد خبر 539262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.