با تخلیۀ غیرمجاز خاک‌ونخاله ساختمانی برخورد جدی می‌شود

سرپرست معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان گفت: با افرادی که خاک‌ونخاله‌های ساختمانی را در مکان‌های غیرمجاز تخلیه می‌کنند، برخورد جدی و قانونی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محمود ایرانمنش، در جلسه‌ای که با حضور معاونان خدمات شهری و مسئولان واحد اجراییات مناطق پنج‌گانه شهر کرمان برگزار شد، ساماندهی خاک‌و نخاله‌های ساختمانی را جز برنامه‌های در دستور کار معاونت خدمات‌شهری در این دوره دانست و اظهار کرد: برای پاک کردن چهره شهر کرمان از خاک‌و نخاله‌های ساختمانی، گام‌های مهم و عملیاتی برداشته شده و سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان به‌طور جدی در در حال بررسی این مسئله است.

وی با بیان اینکه خاک‌و نخاله‌های ساختمانی باید به‌صورت قانونی و در محل‌های از پیش تعیین‌شده تخلیه شود، افزود: موارد تخلیه خاک‌و نخاله در محل‌های غیرمجاز باید مستندسازی شود و به‌منظور برخورد قانونی، شخص متخلف و خودروهای غیرمجاز حمل نخاله‌های ساختمانی، تحویل مقامات قضائی شوند.

سرپرست معاونت خدمات‌شهری شهردار کرمان ادامه داد: افزایش ایمنی شهر در گرو تجهیز و به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری است.

ایرانمنش با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، یک سازمان بزرگ و در ارتباط مستقیم با ایمنی همشهریان است، تصریح کرد: آمادگی جسمانی پرسنل این سازمان ضروری است؛ بنابراین، باید برنامه‌های متنوع ورزشی در دستور کار این سازمان قرار گیرد تا پرسنل همیشه پرتوان، سالم و آماده باشند.

وی حضور نیروهای آتش‌نشانی در بازار بزرگ کرمان را ضروری دانست و تأکید کرد: برای امنیت جان شهروندان و کسبه و تأمین ایمنی بازار، استقرار یک ایستگاه آتش‌نشانی در این مکان ضرورت دارد.

سرپرست معاونت خدمات‌شهری شهردار کرمان با اشاره به اهمیت و نقش پیام‌های شهروندی، نصب بنر و فرهنگ‌سازی در فضای مجازی، در جلوگیری از بروز حوادث، تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی باید با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، در راستای ارتقای دانش عمومی مردم در زمینه پیشگیری از حوادث، بالا بردن سطح ایمنی و چگونگی ایمن‌سازی تلاش کند.

ایرانمنش اضافه کرد: تهیه نقشه ایمنی شهر بسیار مهم است و سازمان آتش‌نشانی باید این مهم را در دستور کار قرار دهد

ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی محله «سرآسیاب» برای پیشرفت و آبادانی محله

وی همچنین در نشستی که با حضور شهردار منطقه چهار کرمان، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و جمعی از مدیران شهری و شورای محله «سرآسیاب» برگزار شد، وجود شهروندان وظیفه‌شناس را برای شهر یک مزیت دانست و افزود: محله «سرآسیاب» دارای ظرفیت مردمی بسیار بالایی است که می‌توان از این ظرفیت برای پیشرفت و آبادانی محله استفاده کرد.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: شهروندان مسئولیت‌پذیر، شهرداری را در اداره بهتر شهر یاری می‌کنند و محله «سرآسیاب» کرمان، ظرفیت بالایی برای مشارکت‌پذیری دارد.

وی افزود: باید به سمت بهبود وضعیت موجود در «سرآسیاب» حرکت کنیم و با برنامه‌ریزی درست، هرچه سریع‌تر خدمات شهری مطلوبی را در این منطقه به همشهریان ارائه دهیم.

سرپرست معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان توزیع عادلانه خدمات شهری را جز اولویت‌های این معاونت اعلام کرد و گفت: با انجام کار کارشناسی در حال برنامه‌ریزی برای توزیع عادلانه خدمات به همشهریان هستیم و قصد داریم این خدمات را در تمام نقاط شهر به‌صورت عادلانه تقسیم کنیم.

کد خبر 539248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.