مذاکره‌کنندگان ایرانی با راهبرد مشخص وارد مذاکرات شده‌اند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تیم مذاکره کننده با داشتن روحیه انقلابی و با راهبرد مشخص وارد مذاکرات وین شده است و مجلس هم از این تیم حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، ابراهیم عزیزی با اشاره به مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران، اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی در مذاکرات بر اساس منافع ملی عمل می‌کند و در مذاکرات راهبردهای مشخص و تیم قوی وارد میدان مذاکره شده است.

وی تبلیغات رسانه‌ای غربی‌ها درباره جدی نبودن ایران در این مذاکرات را بی‌اساس خواند و افزود: آمریکایی‌ها آنچه را که شایسته خود است به دیگران منتسب می‌کنند، اتفاقاً زیاده‌خواهی و بدعهدی آمریکایی‌ها از جمله موضوعات و نگرانی‌هایی است که بر مذاکرات خدشه وارد می‌کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان اضافه کرد: اروپایی‌ها باید مواظب زیاده‌خواهی و سلطه گری آمریکا باشند و استقلال خود را در مذاکرات حفظ کنند و در این صورت می‌توان به آینده مذاکرات امیدوار بود.

عزیزی با بیان اینکه نمایندگان مجلس حامی تیم مذاکره کننده هستند، ادامه داد: مجلس از هر اقدامی که منجر به حل مشکلات مردم شود، حمایت می‌کند و تیم مذاکره کننده کشورمان با داشتن روحیه انقلابی و با هدف پاسداشت از عزت ملی در وین وارد صحنه شده است و طبیعتاً نتیجه این مذاکرات می‌تواند متفاوت از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه دیپلماسی انفعالی را قبول نداریم، گفت: ما از هر مذاکره‌ای که بر پایه اصول راهبردها، عزت ملی، منافع ملی، اقتدار ملی و تولید قدرت باشد، حمایت می‌کنیم و دیپلماسی انقلابی مورد توجه و حمایت نمایندگان است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی کشوری نیست که با عربده و لفاظی جا بزند و آمریکایی‌ها هم به این نتیجه رسیده‌اند و چون دست ایران را پر دیدند و از قدرت و نفوذ کشورمان در حوزه منطقه و بین الملل باخبر هستند، به ادبیات تهدید روی آورده‌اند که این تهدیدها محلی از اعراب ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 539211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.