مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان افتتاح شد

مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان عصر امروز _ چهارشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰_ با حضور اعضاء شورای اسلامی شهر اصفهان، معتمدان و مردم محله حصه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین افتتاح مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان و افتتاح قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منطقه حصه و جلوان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی شورا در کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار ایجاد اشتغال است؛ در این راستا شورای شهر اصفهان به دنبال آن است که با ایجاد باور در بین مردم کم برخوردار اشتغال درون‌زا ایجاد کند به طوری که روزی محصولات این منطقه با نام حصه برند شده و بازار را در اختیار بگیرد.

وی افزود: بستر و امکاناتی که شهرداری به عنوان مادر شهر در اختیار دارد به کار گرفته می‌شود تا توانمندسازی مردم محله سرعت بگیرد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متولیان امر اشتغال استان به ویژه کمیته امداد اعلام آمادگی کرده‌اند تا در این زمینه با مدیریت شهری همکاری داشته و با استفاده از فرصت فضای مجازی برای تبلیغ دستاوردهای منطقه حصه، فرهنگ شغل و اشتغال در این منطقه به مردم کل شهر تسری یابد.

نادرالاصلی اضافه کرد: آنچه که از درآمد اصفهان کسب می‌شود در اصفهان هزینه نمی‌شود، در واقع از ظرفیت صنایع بزرگ و مادر و همچنین افراد توانمند در اصفهان استفاده نمی‌شود از این رو از مسئولان استان مطالبه می‌کنم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی هم به مردم تعلق دارد از این رو پیگیری می‌شود که غرفه توانمندسازی مناطق کم برخوردار هم به صورت دائمی در نمایشگاه ایجاد شود.

تنها راهکار ایجاد اشتغال، استفاده از کسب و کارهای کوچک است

در ادامه، علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی چرخ کسب و کار، امری مشکل است، زیرا ایجاد کسب و کار و فراگیری مهارت برای ورود به چرخه تولید ثروت با مشکلات فراوانی رو به رو است.

وی با بیان اینکه اقتصاد چین که اکنون در حال تبدیل شدن به برترین اقتصاد دنیا است از کسب‌وکارهای خرد و محلی تشکیل شده، افزود: در ایران هم اگر بخواهیم از بیکاری جوانان و به ویژه تحصیلکردگان جلوگیری کنیم، تنها راهکار درون‌زایی، برون‌نگری و استفاده از کسب‌وکارهای کوچک خانگی است که هزینه زیادی برای راه‌اندازی آن هم نیاز نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارآفرینی به معنای پیدا کردن پول، برداشتن آن، گذاشتن پول در جیب و استفاده از آن است. هیچ ثروت پایداری در یک شب ایجاد نخواهد شد. کسب‌وکاری که از ابتدا با ارزیابی‌های لازم شروع شود با شکست مواجه نخواهد شد.

صالحی اضافه کرد: اگر به دنبال تغییر وضعیت مناطق ۱۰ و ۱۴ هستیم باید حتماً مردم منطقه در این امر مشارکت کنند. اصلاح الگوی مصرف، حمایت و استفاده از تولید ملی با همکاری همه مردم محقق می‌شود.

پتانسیل‌های مردم در مرکز توانمندسازی بالفعل می‌شود

همچنین در این مراسم داوود بحیرایی، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: امروز در مناطق کم برخوردار اصفهان مرکز توانمندسازی و اشتغال افتتاح می‌شود، پتانسیل‌های بسیاری در این محلات وجود داشته که بنا داریم آن را با افتتاح چنین مراکزی بالفعل تبدیل کنیم.

وی افزود: در این مرکز افراد به خودباوری رسیده و استعدادهای خود را به مرحله اجرا می‌رسانند. بسیاری از کارآفرینان بزرگ کشور هم از چنین نقاطی کار خود را شروع کرده‌اند.

آسفالت و پیاده‌روسازی معابر حصه تا پایان سال

علاوه بر این منوچهر جدیدی، فرمانده قرارگاه جهادی شهید قاسم سلیمانی منطقه حصه در این مراسم اظهار کرد: قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی بر حسب امر مقام معظم رهبری با عنوان شورای اندیشه‌ورز محله تشکیل شد و امروز با عنوان رسمی قرارگاه افتتاح می‌شود، بسیاری از مشکلات منطقه در آن زمان احصا شد که تا کنون بسیاری از آن رفع شده و اکنون هم شورای شهر رسیدگی به حاشیه شهر را در اولویت خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: شهرداران مناطق هم در مدتی که عهده‌دار این مسئولیت شده‌اند در محله حصه حضور داشته‌اند و بر اساس وعده‌هایی که داده‌اند قرار است تا شروع سال ۱۴۰۱ آسفالت و پیاده‌رو سازی بسیاری از معابر منطقه انجام شود.

منطقه ۱۴ بالاترین میزان ظرفیت نیروی جوان را دارد

مهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان هم در ادامه اظهار کرد: نوع نگاه و تفکر مدیریت شهری در حوزه اشتغال به گونه‌ای است که کارها عاقلانه، عالمانه مبتنی بر ظرفیت‌های منطقه و عاملانه بوده و حتماً به مرحله عمل برسد و خالصانه باشد به طوری که خداوند همواره بر آن حاضر و ناظر باشد.

وی افزود: منطقه ۱۴ بالاترین میزان ظرفیت نیروی جوان و کمترین میزان افراد بالای ۶۵ سال را در کل شهر دارد.

مدیر منطقه شهرداری ۱۴ اصفهان تصریح کرد: در حوزه اشتغال برای همه مراحل اعم از تولید، توزیع، فروش، اخذ و مصرف باید برنامه‌ریزی شده تا چرخه کامل شود.

کریمی تاکید کرد: برای زیست‌پذیر کردن هر مرحله باید اقتصاد درون‌زا در آن محله ایجاد شود. منطقه ۱۴ از معتمدان زیادی بهره برده و در این زمینه سرآمد شهر است.

‌حصه قطب صنایع دستی اصفهان می‌شود

در ادامه، نادر گیویان پور دبیر مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: این مرکز رویکرد اشتغالزایی را به کمک مردم منطقه در پیش گرفته و در این راستا بیش از ۲۴۰ ساعت جلسه برای شناسایی فرصت‌ها برگزار شد و در نهایت بدون کمک منابع دولتی، این مرکز با پتانسیل‌ها و توانمندی‌های مردمی اقتصاد درون‌زا شکل گرفته است.

وی افزود: اکنون همه مردم در سطوح مختلف با تنگنای اقتصادی مواجه هستند، بر این اساس فراخوانی برای جذب ایده در این منطقه داده و آموزش‌های لازم برای ایجاد اشتغال ارائه شد.

دبیر مرکز توانمندسازی و اشتغال مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: به دنبال آن هستیم که منطقه حصه قطب صنایع دستی شده که لازم است مردم هم پیشتاز آن باشند. اکنون بیش از ۸۰ نفر در این مرکز در حوزه مینا کاری آموزش می‌بینند؛ در واقع آموزش کسب‌وکار هم به این افراد ارائه می‌شود تا در این منطقه افراد کارفرما شده و شهری خلاق، پویا با اشتغال پایدار را شکل دهند.

گیویان پور تصریح کرد: لازم است مدیریت شهری با استفاده از ابزارهای ترویجی، اطلاع‌رسانی و فرهنگی که در اختیار دارد به این مجموعه کمک کرده و همچنین در بخش عرضه، توزیع و فروش محصولات تولید شده هم مجموعه را یاری دهد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم دستاوردهای مردم منطقه به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 539205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.