اسکوترها شهر ورشو را آشفته کرده است

وب سایت شهر ورشو امروز اعلام کرد قوانین جدیدی را برای استفاده از اسکوترهای برقی معرفی می‌کند. پنج اپراتور اجاره خودرو به تازگی توافقنامه‌ای را با شهرداری امضا کرده‌اند که قوانین حرکت و پارک اسکوترهای الکترونیکی در مکان‌های عمومی را تنظیم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این تغییرات به منظور حل و فصل وضعیت آشفته‌ای است که از زمان معرفی این دستگاه‌ها در سال ۲۰۱۸ منظر شهری پایتخت لهستان را تهدید کرده و باعث کاهش ایمنی جاده‌ها شده است.

فقدان مقررات مناسب در مورد اینکه اسکوتر الکترونیکی چیست، کجا می‌تواند حرکت و پارک کند، منجر به افزایش خطرات برای همه افراد عابر پیاده و رانندگان در چند سال گذشته شده است. خوشبختانه، پایتخت لهستان تصمیم گرفته است با تنظیم قوانین تحرک پایدار، مانند سایر شهرهای دیگر اتحادیه اروپا نظیر کپنهاگ و هلسینکی نظم بیشتری را در حوزه جابجایی شهری انجام دهد.

در بیستم ماه می، شهر مقرراتی را در مورد اصول و تعاریف اولیه مربوط به اسکوترهای الکترونیکی تصویب کرد. مقررات دیگری از اوایل آبان ماه نیز شرایط فنی و تجهیزات این خودروها را مشخص کرد. در نتیجه، در چند ماه گذشته، قوانین دقیق با همکاری اپراتورهایی که اسکوترهای الکترونیکی اجاره‌ای ارائه می‌دهند، تنظیم شده است.

اسکوترها شهر ورشو را آشفته کرده است

قوانین جدید برای اسکوترهای الکترونیکی شامل موارد زیر است:

• پارکینگ فقط در مناطق تعیین شده مجاز است و در صورت نبودن فضای مورد نیاز، روی پیاده رو، به موازات لبه بیرونی آن می‌توان پارک کرد. شهر فعلاً در حال تعیین شبکه‌ای از فضاهای پارکینگ مناسب است و انتظار می‌رود هزاران فضای پارکینگ ایجاد شود و در نتیجه پارک کردن در فضاهای غیر مجاز را محدود کند. به همین ترتیب، اپراتورها فقط مجاز به تحویل اسکوترهای الکترونیکی به مکان‌های تعیین شده خواهند بود.

• اسکوترهای الکترونیکی نمی‌توانند سریع‌تر از ۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند که توسط اپراتور روی دستگاه تنظیم می‌شود. در بعضی مکان‌ها، محدودیت‌ها حتی کمتر از ۱۲ کیلومتر در ساعت تعیین می‌شود.

• مناطق ممنوعه: مانند دوچرخه‌ها، دسترسی اسکوترهای الکترونیکی به بعضی مکان‌ها ممنوع خواهد بود. این شامل شهر قدیمی، پارک سلطنتی Łazienki و باغ کراسینسکی است.

در نهایت اینکه اثرات اعمال این تغییرات هنوز ارزیابی نشده است و به همین دلیل، اپراتورها برخی از داده‌های سفرها و همچنین آمارهای دیگری را در اختیار شهرداری قرار می‌دهند که می‌تواند برنامه‌ریزی شبکه‌های پارکینگ یا زیرساخت‌های اسکوترهای الکترونیکی را تسهیل کند.

کد خبر 539172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.