اجرای طرح پاکسازی و لایروبی انهار سمنان

معاون خدمات شهری منطقه یک سمنان گفت: طرح پاکسازی و لایروبی انهار رو باز و رو بسته در سطح منطقه یک شهری سمنان به اجرا در آمد.

مجتبی ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تاکید مدیر شهرداری منطقه یک سمنان برای اجرای این طرح، اظهار کرد: طرح پاکسازی و لایروبی انهار رو باز و رو بسته با هدف روان‌سازی و دفع پساب‌ها و جلوگیری از بوی نامطبوع، کاهش مخازن نصب شده بر روی شبکه انهار و ساماندهی و رفع نواقص شبکه‌های زباله‌گیر و رسوب‌گیر توسط عوامل خدمات شهری به اجرا درآمد.

وی با اشاره به لزوم مدیریت جمع‌آوری آب‌های سطحی، افزود: پیش از آغاز فصل بارندگی، تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری از بروز آب‌گرفتگی در سطح منطقه یک شهری سمنان صورت گرفته و تاکنون نیز با وجود بارش‌های پاییزی، مشکل آب گرفتگی در سطح معابر منطقه ایجاد نشده است.

معاون خدمات شهری منطقه یک سمنان خاطرنشان کرد: این عملیات اجرایی در کانال عرضی خیابان آیت‌الله عالمی، بلوار جهادیه، خیابان شیخ علاء‌الدوله ۲۰، خیابان شهدا، بلوار شهدای آتش‌نشان، بلوار فدک، زیرگذر خیرآباد، خیابان زکریا، خیابان حافظ، خیابان طالقانی، بلوار سفیر امید، محله کوشمغان و بوستان اسپی پل توسط عوامل خدمات شهری منطقه صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه پاکیزه نگه داشتن سیمای شهری علاوه بر زحمات شبانه‌روزی عوامل منطقه یک شهری سمنان نیازمند همکاری شهروندان است، تصریح کرد: یکی از دلایل آب‌گرفتگی انهار و معابر سطح شهر، رعایت نکردن نظافت توسط برخی از شهروندان است، چرا که گاهی مشاهده می‌شود زباله و پسماند توسط برخی شهروندان در معابر و انهار رها شده و این امر باعث آب‌گرفتگی کانال‌ها در زمان بارندگی و ایجاد محیطی نامناسب برای تکثیر انواع حشرات و حیوانات موذی و انتشار عوامل بیماری‌زا می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه پاکسازی انهار و کانال‌ها از ضایعات به منظور پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی از جمله اهداف این عملیات اجرایی است، خاطر نشان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل بارش برف و باران، عملیات پاکسازی انهار به صورت مستمر و دوره‌ای در دستور کار این معاونت قرار دارد.

کد خبر 539092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.