پیکه: تمام تلاشم را برای ژاوی انجام می‌دهم

دفاع میانی بارسا از سختی‌های کار کردن برای ژاوی و توپ طلای جدید لیونل مسی صحبت کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، جرارد پی‌که اعتراف کرده است که وجود ژاوی هرناندز، دوست و هم تیمی سابقش به عنوان سرمربی بارسلونا، انگیزه‌ای مضاعف برای عملکرد بهتر مدافع اسپانیایی بارسلونا است.

جرارد پی‌که، بازیکن ۳۴ ساله بارسلونا در هر سه بازی ابتدایی ژاوی به عنوان سرمربی بارسلونا از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشته که در این مسابقات، بارسلونا دو برد و یک تساوی کسب کرده است. او احساسش نسبت به بازی برای تیم ژاوی را این طور توصیف کرده است: فشار زیادی به شما وارد می‌شود وقتی ژاوی سرمربی تیم شما باشد و به هیچ وجه هیچکس دوست ندارد ژاوی را ناامید کند.

وی افزود: من از نظر اخلاقی باید بهترین عملکردم را برای او و تیم ارائه بدهم و اگر عملکردم بهترین نباشد، احساس می‌کنم او را ناامید کرده‌ام. به همین خاطر بازی کردن در تیمی که ژاوی هدایت آن را بر عهده دارد برای من ساده نیست و تمام تلاشم را به خرج می‌دهم.

پی‌که درباره جدایی مسی هم توضیح داد: جدایی مسی خیلی سخت بود چون ما از ۱۴ سالگی با هم بازی کردیم. از نظر ورزشی و شخصی روزهای سختی را سپری کردم و در شروع فصل بسیاری از شرایط برای ما سخت بود. با این حال به مسی بابت توپ طلای جدیدش تبریک می‌گویم و هفتمین توپ طلای او ثابت می‌کند که لئو بهترین بازیکن تاریخ است.

مدافع اسپانیایی بارسلونا با اشاره به شرایط سختی که وی در منچستر سپری کرده، توضیح داد: مسی به یک کشور جدید و یک فرهنگ جدید پا گذاشته است و اوضاع برای او ساده نیست. همه چیز سخت است و من زمانی که در ۱۷ سالگی به منچستر رفتم این موضوع را متوجه شدم. البته خانواده لئو او را همراهی می‌کنند اما من در آن زمان تنها بودم.

در چند هفته گذشته گزارش‌هایی نیز راجع به بازنشستگی احتمالی جرارد پی‌که منتشر شد و او نیز در این رابطه توضیح داد: بسیاری از هم تیمی‌ها می‌گویند که وقتی بازنشسته می‌شوی کار سختی در پیش داری. زمان زیادی طول می‌کشد تا با زندگی جدید سازگار شوید. برای عده‌ای ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. سپس مردم کمتر و کمتر شما را در خیابان می‌شناسند و نسل‌ها می‌گذرند؛ این شرایط سخت است.

وی در پایان افزود: البته من مدت زیادی است که خودم را برای این زندگی آماده کرده‌ام. سرمایه‌گذاری‌ها و کارهای تجاری باعث می‌شود که پس از بازنشستگی هم کارهایی برای انجام دادن داشته باشم. نکته مهم پس از بازنشستگی این است که بیکار نباشیم و تلاش کنیم تأثیرگذاری خود را حفظ کنیم. البته که واضح است دل هر فوتبالیستی برای فوتبال تنگ خواهد شد.

کد خبر 539090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.