بودجه با کمترین کسری بسته شود

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه نمایندگان و اعضای دولت در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، ابراز امیدواری کرد که بودجه ۱۴۰۱ با کسری کمتری تدوین شود.

به گزارش ایمنا، سید نظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست امروز مجلس و دولت، اظهار کرد: به مناسبت شهادت آیت الله مدرس و هفته مجلس دو نشست با مسئولان قوه قضائیه و مجریه در صحن علنی برگزار شد.

وی ادامه داد: در نشست امروز که با حضور رئیس جمهوری و اعضای دولت از ساعت ۷ صبح آغاز شد، دغدغه‌ها و مسائل مربوط به حوزه اقتصادی و معیشتی مورد بررسی قرار گرفت و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای دولت در مورد مسائل مهم روز صحبت کردند و عمده تمرکز آنها در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در این نشست، نمایندگان مردم و مسؤولان دولتی بر هماهنگی میان قوا برای حرکت رو به جلو در زمینه مسائل اقتصادی تاکید داشتند.

موسوی اضافه کرد: در این نشست در مورد تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هم مسائلی مطرح شد و نمایندگان مجلس بر این موضوع تاکید کردند که بودجه ۱۴۰۱ با کسری کمتری تدوین شود.

وی تصریح کرد: در این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، انرژی، جهش تولید و اقتصاد مطالب خود را بیان کردند و از اعضای دولت هم معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه صحبت کردند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: عمده مطالب مطرح شده در نشست امروز ناظر به هماهنگی و هم افزایی بین دولت و مجلس برای رفع مشکلات کشور بود و در جمع‌بندی که رئیس مجلس داشتند مسائل اقتصادی، بحران آب و موضوع جمعیت به عنوان چالش‌های اصلی و مساله اول کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری در اظهارات خود بر هم افزایی و هماهنگی بین دولت و مجلس تاکید کرده و از مجلس خواستند که برای بودجه سال ۱۴۰۱ هم هماهنگی بین دو قوه باشد تا کمترین عارضه در حوزه کسری بودجه داشته باشیم و فضا را به سمتی ببریم که سال آینده شاهد کاهش تورم و رشد اقتصادی قابل قبول باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 539085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.