بازگشت کتاب به کتابخانه Idaho پس از ۱۱۰ سال

فردی پس از ۱۱۰ سال کتابی را که از کتابخانه Idaho به امانت گرفته بود تحویل داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فردی هشتم نوامبر سال ۱۹۱۱ میلادی یک کتاب از کتابخانه به امانت گرفت، نام این کتاب "The New Chronicles of Rebecca" است که توسط کیت ویگین (Kate Wiggin) نوشته شده است و در سال ۱۹۰۷ منتشر شده است. اخیراً شخصی آن را به کتابخانه‌ای در شهر گاردن سیتی بازگرداند، یکی از کارکنان این کتابخانه متوجه برچسبی روی این کتاب شد که نشان می‌دهد این کتاب متعلق به کتابخانه عمومی Boise است.

به نظر می‌رسد که هر کس این کتاب را به امانت برده بوده است، بسیار مراقب آن بوده است، زیرا بسیار سالم و تمیز بود. قانون به امانت گرفتن کتاب در این کتابخانه بدین صورت است که افراد می‌توانند کتاب‌ها را تا دو هفته بدون تمدید کردن نزد خود نگه دارند، مگر این که برچسب دیگری روی آن‌ها قرار داشته باشد. در صورتی که افراد کتاب به امانت گرفته شده را در تاریخ مشخص شده تحویل کتابخانه ندهند، باید روزانه دو سنت پرداخت کنند.

بنابراین فردی که کتاب ذکر شده را پس از ۱۱۰ سال به کتابخانه Idaho تحویل داده است باید ۸۰۰ دلار جریمه پرداخت کند، اما از آنجایی که جریمه هرگز نباید بیشتر از قیمت خود کتاب باشد، این هزینه از فرد دریافت نمی‌شود، در واقع قیمت کتاب ۱.۵۰ دلار است. علاوه بر این، کتابخانه Idaho پرداخت جریمه مربوط به تحویل ندادن به موقع کتاب‌ها را در سال ۲۰۱۹ حذف کرد. افراد فقط باید در صورت گم شدن یا آسیب دیدن کتاب جریمه پرداخت کنند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که لغو جریمه‌های مربوط به تأخیر در تحویل کتاب‌ها باعث شده است تعداد کاربران کتابخانه‌ها افزایش پیدا کند.

کد خبر 539080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.