کرونای اومیکرون باعث بروز چه علائمی می‌شود؟

به نظر می‌رسد که خارش گلو و خستگی مفرط جز علائم گونه اومیکرون ویروس کرونا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه جدید ویروس کرونا که اومیکرون نام دارد برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز آن را جز علائم نگران کننده در نظر گرفت، بنابراین بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند قوانین پیشگیرانه جدی و شدیدی را اعمال کنند.

شواهد اولیه ارائه شده نشان می‌دهد که خطر ابتلای مجدد به بیماری کووید -۱۹ در نوع اومیکرون بیشتر است، یعنی افرادی که پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند نیز ممکن است به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده شوند. به همین دلیل متخصصان و مقامات بهداشتی بر لزوم رعایت اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و حضور نیافتن در محیط‌های شلوغ تاکید کرده‌اند.

گونه اومیکرون ویروس کرونا تا کنون اثرات بسیار خفیفی در میان بیماران ایجاد کرده است، اما این علائم با گونه دلتا متفاوت است. افراد مبتلا به گونه اومیکرون ویروس کرونا اعلام کرده‌اند که از علائمی مانند خستگی شدید، بدن درد، سردرد و خارش گلو به جای گلودرد رنج می‌برند و علائمی مانند سرفه یا از دست دادن حس بویایی یا چشایی را تجربه نکردند. هنوز میزان دقیق قدرت انتقال‌پذیری و شدت بیماری کووید -۱۹ ناشی از این گونه جدید ویروس کرونا مشخص نشده است.

کد خبر 539068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.