شهرداری و دادگستری بوشهر تفاهم نامه همکاری امضا کردند

شهردار بندر بوشهر گفت: شهرداری بوشهر و دادگستری کل این استان با هدف پیشگیری از جرائم، آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهروندی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایمنا، حسین حیدری در نشست با معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر، اظهار کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه فرصتی است تا با استفاده از ظرفیت دستگاه قضائی گامی ارزشمند در جهت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

وی افزود: همچنین در این زمینه با تشکیل کارگروهی ویژه نسبت به پیگیری برای موارد مطرح شده در تفاهم‌نامه همکاری، اقدام می‌‎شود.

شهردار بندر بوشهر با تاکید بر اینکه با هدف کاهش جرایم که بخش قابل توجهی از آنها در نقاط پرترافیک رخ می‌دهد، برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش مراجعه حضوری و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان مکانیزه کردن سیستم‌های شهرداری در دستور کار قرار دارد و در این زمینه نیز تاکنون اقدام‌های ارزشمندی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در موضوع رعایت قانون پیش فروش ساختمان‌ها نیز ناظران شهرداری با جدیت ورود کردند تا علاوه بر پیشگیری از موارد اختلافی مانع از تضییع حق شهروندان شوند، ادامه داد: برخی از مشکلات شهرداری بندر بوشهر نیز پیرامون ساخت و سازهای شهری است که انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی در این زمینه همکاری لازم را با شهرداری بندر بوشهر داشته باشند.

انتخاب پیمانکار برای جمع‌آوری سگ‌های سرگردان

جعفر پورکبگانی، رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز در این نشست تاکید کرد: از دستگاه قضائی انتظار می‌‎رود همکاری بیشتری با مجموعه مدیریت شهری و شورا داشته باشند.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر بوشهر برای بودجه سال آینده ۳۰ میلیارد تومان برای دستگاه‌های اجرایی تدارک دیده تا بتوانند در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی بخوبی نقش آفرینی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر هدفی واحد با دستگاه‌های اجرایی دارند، ولی با این حال برخی از دستگاه‌ها همراهی لازم را ندارند، تصریح کرد: در موضوع ساماندهی کودکان کار نیز شورای اسلامی شهر آمادگی کامل دارد تا با همراهی سایر دستگاه‌ها این مهم را اجرایی کند.

وی افزود: در موضوع جمع‌آوری سگ‌های سرگردان نیز انتخاب پیمانکار صورت گرفته که انتظار می‌رود شهروندان همراهی لازم را در اجرا طرح داشته باشند.

الماس گشتاسبی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر نیز اظهار کرد: پیشگیری‌های اجتماعی، فرهنگی، وضعی از جمله رسالت‌های شهرداری بندر بوشهر برای پرداختن مؤثر به حوزه امنیت، آسیب‌های اجتماعی، مسائل فرهنگی و حقوق شهروندی است.

وی افزود: در این ارتباط چنانچه سیستم پایش تصویری شهری به طور کامل اجرا شود زمینه برای پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم فراهم می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه شهرداری بوشهر در سلامت و امنیت شهر نقش اول دارد که باید نسبت به تحقق این مهم اهتمام ویژه داشته باشد، ادامه داد: سرقت‌، درگیری‌های فردی، صدمه بدنی در تصادف‌ها، کلاهبرداری، جرایم اینترنتی، تهمت و افترا به ویژه در بستر فضای مجازی و تخریب اموال عمومی به ترتیب از جمله جرایم رایج در استان بوشهر است که باید با افزایش فرهنگ زندگی عمومی برای کاهش آنها تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی کودکان کار، معتادان متجاهر، جرایم موجود در پیش فروش‌های ساختمانی از جمله ظرفیت‌هایی است که شهرداری بندر بوشهر باید تمرکز لازم روی این موارد داشته باشد، افزود: دادگستری در برخی از محله‌های بوشهر نیز با همکاری دفاتر تسهیل‌گری اقدام‌های پیشگیرانه خوبی را اجرایی کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 539017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.