واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان نیازمند نیرو و تجهیزات است

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان‌ گفت: این واحد برای کاشت، آبیاری، گل‌کاری، درختکاری، هرس و نگهبانی فضای سبز شهری به شدت نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات است.

مهران دوستدار صنایع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان از ۱۰ شهریور سال جاری هرس و شاخه زنی درختان پرخطر این شهر را برای جلوگیری از شکستن و وقوع حوادث احتمالی در هنگام وزش باد و بارش‌های فصلی با به‌کارگیری یک دستگاه بالابر آغاز کرد.

وی افزود: با توجه به وسعت فضای سبز و گستردگی تعداد درختان چنار در شهر لاهیجان، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در واحد فضای سبز شهرداری، تاکنون حدود ۶۰ درصد درختان هرس و شاخه زنی شده و این عملیات همچنان در حال انجام است.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان با بیان اینکه در سال جاری ۹ نفر از نیروهای این واحد بازنشسته شده‌اند و ۲۱ نیرو باقی‌مانده است که فقط ۱۲ نفر از آنها عملیاتی هستند. تصریح کرد: واحد فضای سبز شهرداری لاهیجان، برای کاشت، آبیاری، گل‌کاری، درختکاری، هرس و نگهبانی فضای سبز شهری به شدت نیازمند نیروی انسانی و تجهیزات است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در واحد فضای سبز لاهیجان باعث کلافگی و مضاعف شدن کار نیروهای عملیاتی این واحد شده است، خاطرنشان‌کرد: مدیریت شهری برنامه‌ریزی کرده است تا به مرور زمان امکانات و تجهیزات واحد فضای سبز را به‌روزرسانی کند.

دوستدار صنایع، وسعت فضای سبز شهری لاهیجان را در حال حاضر به صورت تقریبی حدود ۶۷.۵ هکتار عنوان کرد و گفت: فضای سبز لاهیجان به صورت سنتی با استفاده از دو دستگاه تانکر نیسان و ولووی بزرگ آبیاری می‌شود.

به گزارش ایمنا، لاهیجان حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد و در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 539009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.