محله محوری رویکرد اصلی شهرداری مبارکه در بودجه سال آینده

شهردار مبارکه گفت: تهیه و تدوین بودجه سال آینده شهر براساس بودجه محله محور و با رویکرد و نگاه عادلانه به همه محله‌های شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی احمدی در نشست صمیمی با مردم محله اسماعیل ترخان اظهار کرد: سهم بودجه محله اسماعیل ترخان در بودجه سال آینده شهرداری مبارکه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نگاه محله محور برای فصل بودجه‌ریزی به عنوان مطالبه اعضای شورای شهر است ادامه داد: این قول را می‌دهیم که هنگام تنظیم بودجه، نه تنها به این محله بلکه نگاه به بودجه سال آینده در تمام محله‌ها، یک نگاه محله محور خواهد بود که گزارش آن در زمان تصویب بودجه قابل احصاء خواهد بود.

شهردار مبارکه با بیان اینکه بودجه این شهرداری حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیارد تومان است افزود: وضعیت امروز شهرداری با چهار یا پنج سال گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه در گذشته بودجه‌ای از کارخانجات دریافت می‌شد و در شهرستان هزینه می‌شد و شهرداری‌ها پول برای اجرای پروژه‌ها داشتند اما امروز قانون تغییر کرده و بودجه دولتی در سطح استان تقسیم می‌شود، تصریح کرد: مشکلات مالی در شهرداری مبارکه وجود دارد که شهروندان کم و بیش از آن اطلاع دارند، اما ظرفیت‌های بسیاری هم در شهرداری وجود دارد.

احمدی با اشاره به عملکرد و اقدامات انجام شده در گذشته، ادامه داد: اقداماتی در راستای رونق پروژه‌ها در سطح شهر مبارکه و بویژه محله اسماعیل ترخان تعریف شده است.

وی با بیان اینکه مکلف هستیم پروژه‌های محرک اقتصادی را در برنامه کاری خود قرار دهیم، تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی عدم رونق محله اسماعیل ترخان، تعریف نکردن پروژه‌های محرک اقتصادی در این محله است.

شهردار مبارکه گفت: بافت فرسوده زیادی در این محله وجود دارد که مردم را در سال‌های گذشته برای ساخت و ساز با مشکل مواجه کرده و هنگام مراجعه به شهرداری با پاسخ عدم امکان ساخت مواجه می‌شدند.

وی افزود: جلسات و پیگیری‌های خوبی طی یک ماه گذشته در راستای اقدامات مدیریت شهری قبلی برای اخذ مصوبات برای بهینه سازی بافت ناکارآمد شهری انجام شده تا طرحی روی آن تعریف شود تا قسمتی از این محله از وضعیت کنونی خارج شود.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر در مراحل نهایی طرح قرار داریم، اظهار امیدواری کرد تا هفت ماه آینده بتوانیم تکلیف بافت ناکارآمد شهری را مشخص کرده و مجوز ساخت ارائه دهیم.

بابت همه کم و کاستی‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنم

شهردار مبارکه با بیان اینکه مردم انتظارات و درخواست‌های بسیاری دارند، گفت: بابت همه کم و کاستی‌ها و نواقص موجود از مردم عذرخواهی می‌کنم و به عنوان نماینده شهرداری دست تک تک شهروندان را می بوسم.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر مطالبات و شکایانت امروز مردم این محله در خصوص چهار بانده سیمان سپاهان (امام رضا (ع) بوده است، ادامه داد: تعیین تکلیف این اتوبان به عنوان یکی از مطالبات شهرداری از اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که در صورت احداث آن، مشکل تردد خودروها و کامیون‌ها از محدوده این محله که موجب شکایت و گلایه مردم و بروز خسارات متعدد به زیرساخت‌های شهری شده، برطرف خواهد شد.

احمدی ادامه داد: چهار بانده سیمان سپاهان به عنوان یک پروژه ملی تعریف شده و جزو طرح‌های شهرداری مبارکه نیست و متولی آن سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و شهرداری برای احداث این پروژه در کنار سازمان راهداری قرار گرفته و از تمام ظرفیت‌های خود برای کمک به اجرای این طرح استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ۱۳ میلیارد تومان بودجه در ردیف بودجه‌های دولتی برای این طرح، افزود: این طرح با این مبالغ قابل انجام نیست و دستکم به ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

شهردار مبارکه اظهار کرد: تعیین تکلیف مسیر اتوبان چهار بانده سیمان سپاهان یکی از موارد مورد تاکید اعضای شورای شهر مبارکه است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که مسیر این پروژه را در طرح جامع به مشاور پیشنهاد دهیم تا از مسیر جاده سد نکوآباد اصلاح شود.

وی تصریح کرد: تصمیم گیری در این زمینه در حیطه وظایف و اختیارات شهرداری نیست و ما به عنوان پیشنهاد دهنده این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

احمدی با بیان اینکه بازدیدهای مختلفی از سطح محلات شهر مبارکه در یک ماه گذشته انجام شده است، افزود: روزی نیست که از یکی از محلات بازدید نداشته باشم و هر روز از ساعت هفت تا ۲۳ پیگیر مسائل و مشکلات شهری هستم.

وی با تاکید بر اینکه لکه‌گیری و آسفالت امروز معابر این محله هیچ ارتباطی با این جلسه ندارد، گفت: عملیات آسفالت ریزی و لکه گیری به عنوان مطالبه جدی مردم و اعضای شورای شهر، در همه محلات در حال انجام است.

شهردار مبارکه با بیان اینکه عملیات آسفالت ریزی و لکه گیری معابر و خیابان‌ها، به همت معاونت عمرانی شهرداری در سطح شهر شروع شده و ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: احیای پارک ساحلی، احداث خانه فرهنگ و حسینیه، جلوگیری از تردد کامیون‌ها، نصب تابلوی ورودی در محله، نبود سالن ورزشی و احداث پیاده رو در برخی معابر از مهمترین مسائل و مشکلاتی بود که امروز مطرح شد.

وی اظهار کرد: حضور امروز در این محله به عنوان اولین جلسه پس از شروع به کار با هدف پاسخگویی به مردم بود؛ البته پیگیر مطالبات موردی شهروندان این محله در بازه‌های زمانی دیگر خواهیم بود و جلسات آتی مسائل و مشکلات در سطح کلان را با منتخبان و معتمدان محلی برگزار خواهیم کرد.

احمدی با بیان اینکه برگزاری جلسات حضوری در سطح محلات یکی از مطالبات جدی اعضای شورای شهر از شهردار مبارکه است، افزود: امروز مدیریت شهری مبارکه با تیم کامل شهرداری در این محله حاضر شدند و مورد استقبال خوبی قرار گرفتند که نشان دهنده این است که شهروندان اسماعیل ترخان حرف‌ها و مشکلات زیادی برای گفتن دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که در این دوره بتوانیم مدیریت خوبی را برای خدمت به شهروندان داشته باشیم و با پاسخگویی به مسائل و مشکلات مردم، در پایان دوره کارنامه درخشانی را به مردم ارائه دهیم.

کد خبر 539007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.