آتش‌نشانان بن از نبود بی‌سیم رنج می‌برند

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بن، نبود بی‌سیم برای ارتباط با آتش‌نشانان اعزام شده به عملیات‌ها را یکی از نیازهای آتش نشانان این شهر عنوان کرد و گفت: در برخی مواقع تلفن همراه در روستاهای اطراف آنتن‌دهی ندارد.

سعید امانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌نشانی شهر بن با چهار نیرو به صورت دو شیفت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌دهد و نیروهای آن ۲۴ ساعت زمان استراحت دارند.

وی با بیان اینکه یک نیرو همراه با یک راننده در هر شیفت حضور دارد، افزود: یک تیم دیگر نیز متشکل از چهار نیرو در شهرداری بن تشکیل شده است تا در صورت بروز حوادث احتمالی و نیاز به نیروی بیشتر، کمک‌رسان آتش‌نشانان باشند.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بن تاکید کرد: نیروهای آتش‌نشانی دوره‌های لازم مانند اطفای حریق، امداد نجات، کوهستان، حوادث جاده‌ای را گذراندند، اما دوره غواصی ندیده‌اند و در این نوع حوادث امکان ارائه خدمت نداریم زیرا تجهیزات نجات غریق در این آتش‌نشانی موجود نیست و اگر این امکانات توسط متولیان فراهم شود، نسبت به ارائه آموزش این دوره برای آتش نشانان اقدام خواهد شد.

وی نبود بی‌سیم برای ارتباط با آتش نشانان اعزام شده به عملیات‌ها را از دیگر مشکلات این آتش‌نشانی عنوان کرد و گفت: گاهی مواقع تلفن همراه در روستاهای اطراف آنتن دهی ندارد و با اعزام آتش‌نشانان به این محل‌ها، ارتباطی با آنان نیست تا بدانیم نیرو یا تجهیزات دیگری نیاز دارند یا خیر؛ پس برای ارتباط با این نیروها و اطلاع از وضعیت عملیات، یک بی‌سیم ضروری است.

امانی با بیان اینکه دو نفر از نیروهای آتش‌نشانی رسمی و دو نفر دیگر شرکتی هستند و حداقل به دو نیروی دیگر نیاز است، ادامه داد: نامه‌نگاری برای جذب نیرو انجام شده است اما تاکنون مجوزی برای جذب نیرو داده نشده است.

وی اظهار کرد: در گذشته آتش‌نشانی بن ست امداد و نجات برای حوادث جاده‌ای نداشت که با کمک سازمان شهرداری‌ها در اختیار این سازمان قرار گرفته است. همچنین خرید سه پایه از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای نجات افرادی که در چاه‌های عمیق سقوط می‌کنند نیز در گذشته انجام شده است.

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بن خاطرنشان کرد: برای تهیه امکانات مورد نیاز آتش‌نشانی، شهرداری بن آماده پرداخت سهم مشارکت خود است.

کد خبر 539003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.