سالمندان واکسینه نشده جریمه می‌شوند!

سالمندان یونانی در صورت امتناع از واکسینه شدن، ماهانه ۱۰۰ یورو جریمه خواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ۳۰ نوامبر، نخست وزیر یونان، کیریاکوس میتسوتاکیس، تصمیم دولت را برای اجباری کردن واکسیناسیون برای شهروندان بالای ۶۰ سال اعلام کرد. نخست وزیر در توضیح این تصمیم تاکید کرد که کشور قصد دارد از سالمندان محافظت کند، نه مجازات.

در حال حاضر از هر ۴ نفر بالای ۱۲ سال، ۳ نفر واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده‌اند. علاوه بر این، یونان از نظر تزریق دز بوستر در اروپا در رتبه دوم قرار دارد. در حالی که این آمارها دستاوردهای چشمگیری در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود، نخست وزیر یونان اعلام کرده است که شهروندان بالای ۶۰ سال نقشی در این تلاش‌ها ایفا نمی‌کنند.

میتسوتاکیس با ذکر یک مثال، اعلام کرد که تنها ۶۰ هزار از ۵۸۰ هزار شهروند مسن واکسینه نشده در ماه نوامبر برای دریافت واکسن به مراکز درمانی مراجعه کردند. به گفته دولت، وقتی در نظر بگیریم بیشتر شهروندانی که بر اثر کووید- ۱۹ جان خود را از دست می‌دهند، بالای ۶۰ سال سن دارند، متوجه نقش کم رنگ آن‌ها در فرآیند واکسیناسیون می‌شویم.

سالمندان واکسینه نشده جریمه می‌شوند!

به همین دلیل، واکسیناسیون برای همه شهروندان بالای ۶۰ سال اجباری خواهد شد. نخست وزیر در توضیح این موضوع گفت شهروندان سالخورده‌ای که هنوز واکسن کووید را تزریق نکرده‌اند باید تا ۱۶ ژانویه برای دریافت اولین واکسن خود وقت رزرو کنند و در صورت انجام ندادن این کار، هر ماه با جریمه سنگین ۱۰۰ یورویی مواجه خواهند شد، سپس دولت از این پول برای تأمین مالی عملیات بیمارستان‌ها استفاده خواهد کرد.

نخست وزیر یونان با دفاع از تصمیم خود در این رابطه گفت: "این تصمیمی است که شخصاً من را متأثر کرده است. با این حال، مسئولیت سنگین‌تری را احساس می‌کنم که در کنار آسیب‌پذیرترین افراد بایستم، حتی اگر ممکن است موقتاً ناراضی باشند. من مطلقاً شک ندارم که تصمیم سیاسی ما جان انسان‌ها را نجات خواهد داد."

در تلاش برای جلوگیری از شیوع کووید- ۱۹ در طول تعطیلات کریسمس، یونان آزمایش رایگان را برای شهروندان واکسینه شده و واکسینه نشده ارائه می‌دهد تا ناقلان احتمالی را شناسایی کنند. یونان برای نظارت بیشتر و کنترل شیوع کووید- ۱۹ پس از تعطیلات، آزمایشات رایگان را از ۳ تا ۷ ژانویه ارائه خواهد کرد.

کد خبر 538982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.