دستیابی به «جامعه صالح» در گرو داشتن «مدرسه صالح» است

وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست مجازی با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، گفت: دستیابی به «جامعه صالح» و «شهروند خوب و مسئول» درگرو داشتن «مدرسه صالح» و تربیت «دانش آموزان تمام ساحتی» است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز یوسف نوری در دومین روز از آغاز به کار رسمی خود، در نشست با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانس و در فضای مجازی برگزار شد، با تقدیر از رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرهنگیان، اظهار کرد: علمی دارای فضیلت است که دارای «تقوا» باشد، اگر فرد در مراتب تربیتی شش‌گانه پیشرفت کند، «حکمت»، حاصل خواهد شد.

وی افزود: دستیابی به «جامعه صالح» و «شهروند خوب و مسؤول» درگرو ایجاد «مدرسه صالح» و تربیت «دانش آموزان تمام ساحتی» است؛ اما چون در عمل، دانش آموزان تحت تأثیر «کنکور»، تنها در یک ساحت تربیت ی رشد می‌کنند و از سایر ساحت‌ها باز می‌مانند، ممکن است شهروند مطلوب تربیت نشود.

نوری تصریح کرد: هر چند قدم‌های خوبی در راستای تحول در نظام تعلیم و تربیت از سال ۹۰ تاکنون در قالب سند تحول بنیادین برداشته شده است، اما سند تحول بنیادین چنان که باید، پیاده سازی نشده و بیشتر به شکل اداری به آن پرداخته شده است.

وی «سواد» را به معنی داشتن «مدرک تحصیلی» ندانست و افزود: انجام فرآیند گزینش افراد برای جذب در دستگاه‌ها، در فرصتی محدود، مطلوب نیست؛ زیرا در این فرصت کم، امکان تشخیص افراد شایسته دشوار است.

وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از مواردی که باعث شده به سمت سواد اسمی و تک ساحتی برویم، وجود مسائل مبتلا به، در نیروی انسانی است؛ لذا علاوه بر افزایش ظرفیت‌ها، باید زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان را برای جذب نیروهای نخبه و شایسته، آماده کنیم.

وی گفت: اجرای دقیق سیاست‌ها و راهبردهای مندرج در اسناد بالادستی و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، مشکلات نیروی انسانی را مرتفع خواهد کرد.

نوری با اشاره به وقوع زلزله استان هرمزگان و تخریب برخی مدارس، تصریح کرد: هرچند مقرر شده با مشارکت خیرین، به زودی تعدادی مدرسه ۳ کلاسه در مناطق زلزله زده هرمزگان احداث شود اما در کوتاه مدت نیز با دایر کردن کلاس‌های موقت، مشکل فضای آموزشی را رفع خواهیم کرد.

وی ادامه کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود و مناسب، جهت ارائه آموزش‌ها، از جمله فضاهایی مانند کانون‌های تربیتی و سایر مراکز فرهنگی، می‌توان مشکل کمبود کلاس درس در این استان را در کوتاه مدت، برطرف کرد.

عضو کابینه دولت مردمی، ایران قوی خاطرنشان کرد: ضروری است، مدیران از ظرفیت شوراها برای رفع مشکلات آموزشی ناشی از کرونا، بیش از پیش بهره مند شوند.

کد خبر 538976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.