تشکیل ستاد تعیین تکلیف اراضی «ولی آباد» و «صالح آباد» اراک

رئیس شورای اسلامی شهر اراک از تشکیل ستادی برای تعیین تکلیف اراضی ولی آباد و صالح آباد متشکل از شهرداری و شورای شهر، دادستانی، اداره کل راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری خبر داد.

سید وحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مشکلات اراضی ولی آباد و صالح آباد، اظهار کرد: اراضی ولی آباد و صالح آباد از دهه ۷۰ دچار مشکل بوده و این مشکلات بخشی از آن به خاطر این است که بخشی از زمین‌های این اراضی در مالکیت دولت و شهرداری است ولی به دلیل اینکه عده‌ای افراد سودجو این زمین‌ها را به فروش رسانند، ساخت و ساز هم در آن غیر مجاز بوده و برای مالکان مشکلاتی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: از طرفی اراضی ولی آباد و صالح آباد خارج از محدوده شهری اراک است و بر اساس قانون ساخت و ساز و خدمت رسانی به مناطق خارج از محدوده شهری غیرمجاز و غیرقانونی است و همین امر باعث شده که مشکلات عدیده‌ای با مالکان این اراضی به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: این مشکلات از دهه ۷۰ برای اراضی ولی آباد و صالح آباد وجود داشته است و فصل الخطاب رفع این مشکلات ورود دستگاه قضا و دادستانی به این پرونده و صدور حکم نهایی است ولی تاکنون دستگاه قضا، دادستانی، اداره کل راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری مرکزی در این حوزه ورود نداشته‌اند و همین امر باعث افزایش نارضایتی ساکنان این اراضی شده است.

میرنظامی گفت: با توجه به اینکه شورای ششم رویکرد محله محور و مردمی دارد، پرونده تعیین تکلیف اراضی ولی آباد و صالح آباد را در کمیسیون تخصصی بارها مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم نهایی کمیسیون در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در صحن علنی شورای شهر اراک مقرر شد ستاد تعیین تکلیف اراضی ولی آباد و صالح آباد متشکل از شهرداری و شورای شهر اراک، دادستانی، اداره کل راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری مرکزی تشکیل و برای این اراضی، تصمیم گیری نهایی شود.

کد خبر 538966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.