تعطیلی پیش‌دبستانی‌ها و غیرحضوری شدن کلیه مقاطع تحصیلی آموزشی در روز چهارشنبه

معاون استاندار تهران از برگزاری کلاس‌های کلیه مقاطع تحصیلی به صورت غیر حضوری در روز چهارشنبه به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش ایمنا، عابد ملکی معاون عمرانی استانداری تهران در پایان جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: ما از روز شنبه با توجه به اعلام سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌کردیم شرایط هوا برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه شرایط پایدار خواهد بود احتمالاً آلودگی هوا خواهیم داشت و شاخص آلودگی بیش از ۱۵۰ خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این پیش‌بینی دستورالعملی را ابلاغ کرده بودیم و امروز برای بررسی مجدد و ابلاغ دستورالعمل این جلسه را تشکیل دادیم.

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به مصوبات این جلسه خاطرنشان کرد: کنترل دقیق‌تر خودروهای فاقد معاینه فنی، جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت‌هایی که آلایندگی قابل رؤیت دارند، اعمال ممنوعیت تردد شبانه تمامی خودروهای گازوئیلی سنگین مانند کامیون‌ها، تریلی و ترکیب‌کننده‌ها، جلوگیری از کلیه فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود.

وی ادامه داد: جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌ها، نظارت ویژه برای جلوگیری از سوزاندن زباله و شاخ و برگ درختان و ضایعات، استقرار پایگاه‌های سیار پزشکی مانند اورژانس و هلال احمر.

ملکی تصریح کرد: تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی و تمامی مراکز آموزشی به صورت غیرحضوری، تعطیلی مهدهای کودک‌ها از طریق ادارات بهزیستی، موافقت با مرخصی والدین کودکان، تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز مؤثر در آلودگی هوا، ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع مجاور کلانشهرها، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها برای خودداری از فعالیت‌های ورزشی، انفرادی، همگانی و باشگاهی در محیط‌های باز. همچنین توصیه کردیم کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آلودگی هوا این مصوبات برای روز پنجشنبه نیز اعمال خواهد شد. مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی پنجشنبه و جمعه وضعیت آب و هوا مناسب خواهد بود و برای روزهای شنبه و یکشنبه دوباره جلسه خواهیم داشت و دستورالعمل را بازبینی خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

کد خبر 538962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.