پنجره واحد خدمات رفاهی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد  شد

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش صد روزه این وزارتخانه در دولت سیزدهم و در حوزه رفاه اجتماعی را تشریح و اعلام کرد: ایجاد پنجره واحد خدمات رفاهی زنان سرپرست خانوار، شناسایی گلوگاه‌های تعارض منافع، تشکیل گروه ارزیابی فرایند کمک هزینه ودیعه مسکن زنان سرپرست خانوار از مهمترین اقدامات است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرایی کردن طرح بیمه اجتماعی رایگان خانوارهای محروم و کمتر برخوردار با هدف رشد ۸۳ درصدی ضریب پوشش ارائه خدمت بیمه اجتماعی به جمعیت کشاورزان، روستاییان و عشایر، از اقدامات شاخص این صندوق در طول سه ماه گذشته است.

در مرحله نخست این طرح، تفاهمنامه‌های مرتبط با سازمان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره)، معاونت امور زنان و خانواده به منظور پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و … امضا و سپس اسامی مشمولان این طرح از سوی این سازمان‌ها، به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام شد.

وصول ۱۰۰ درصدی بودجه سهم دولت در سال ۱۴۰۰، اختلاف ۴ برابری نرخ بازدهی پرتفوی سرمایه گذاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به نرخ رشد شاخص کل بازار سرمایه) نرخ بازده صندوق ۱۲ درصد و نرخ شاخص کل بورس ۳ درصد است) از دیگر اقدامات صندوق در سه ماهه آغاز به کار دولت جدید است.

انعقاد و مکانیزه نمودن فرآیند نقل و انتقال سوابق و ازکارافتادگی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و توانمندسازی کارگزاری‌های روستایی و ایجاد اشتغال پایدار با اصلاح نظام پرداخت به کارگزاران صندوق و رشد حدود ۵۰ درصدی درآمدی آن‌ها از دیگر اقدامات شاخص این صندوق در سه ماهه ابتدایی آغاز به کار دولت سیزدهم است.

کد خبر 538957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.